چندی پیش خبری در بافق فردا به روایت مسئول روابط عمومی معدن کوشک مبنی بر اخراج ۵ نفر از کارگران معدن که یکی از آنها نائب رییس شورای کارگری بوده به دلیل مشکل کمبود آب منتشر گردید.
این خبر آنچنان جالب توجه بود که هر خواننده ای را به تامل وامیداشت.
لذا به نظر می رسد مدیر معدن کوشک با طرح چنین ادعایی در حال تلاش برای رسیدن به خواسته های دیگری است و بیشتر اخراج کارگران به دلیل اعتراضات قانونی آنها به نحوه پرداخت حق و حقوق، ساعت کار و همچنین به کارگیری افراد بازنشسته در معدن بوده است نه هیچ دلیل دیگری.
از آنجایی که مسئولین شهرستان به خوبی می دانند که بهره بردار این معدن بعد از گذشت ۲۰ سال نه تنها کمترین اقدامات مثبت را برای شهرستان انجام داده بلکه مشکلات زیادی را تاکنون برای شهرستان به وجود آورده است مانند عدم پرداخت به موقع عوارض شهر، عدم پرداخت عوارض آلایندگی به ساکنان محدوده معدن، عدم اجرای کامل مفاد قانون کار مربوط به کارگران معدن کوشک و ذوب روی، ایجاد مشکلات برای روستاها، تولیدکنندگان و بهره برداران مراتع مجاور معدن، عدم توجه به ایمنی محل کار به دلیل منفعت طلبی بیشتر که منجر به کشته شدن چند نفر از کارگران معدن گردیده که در تاریخ معدن بی سابقه بوده است و …
جای سوال است، چرا با این سابقه مدیریتی، کارگاه دیگری از شهرستان (ذوب روی بافق) به این بهره بردار واگذار گردیده که شنیده شده از زمان شروع فعالیت تاکنون مبالغی از حق و حقوق کارگران که قبلا به آنها پرداخت می گردیده قطع شده است؟
مسئولین اداره کار شهرستان به چه دلیل چشم خود را بر عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی کارگران معدن کوشک و عدم اجرای طرح طبقه بندی کارگران سرب و روی بافق بسته اند؟
لذا مسئولین شهرستان و استان جهت پیشگیری از زیاده خواهی بهره بردار این معدن و همچنین لغو و عدم تمدید قراردادهای پیش رو به دلیل اعتراضات کارگری به عملکرد این فرد به هر نحو که صلاح می دانند اقدام فرمایند.
منتظر عمل مسئولین ذیربط هستیم

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *