هر چه محروم تر، بهتر، هرچه کم سر و صدا تر، آسوده تر؛ کارمندانِ موظف به بودن در شهرستان ها در مرکز استان چه می کنند؟ اعلام نیاز پر ابهام همراه با دور زدن قانون؟!
✍️رضابردستانی
آقای استاندار!
نزدیک به دو سال قبل بود که یکی از رسانه ای های بافق، از نبود کارمندی از کارمندان اداره کار (تا آن جا که حافظه یاری می کند، بازرس این اداره) سخن به میان آورد و وقتی علت را جویا شدم گفت: رسمی است معمول که از ردیف و سهمیه ی شهرستان استخدام می شوند اما در مرکز استان دوران خوش خدمت را سپری می کنند.
همان زمان بود که مطلبی با همین موضوع منتشر کردم و… به اصطلاح؛ صدا از دیوار درآمد اما از آنانی که باید؛ نه!
آقای استاندار!
چندی قبل یادداشتی به دستم رسید مبنی بر این که سه کارمند ارشاد خاتم(دشتی، کفیری و برقی) هرگز در خاتم نبوده اند و این نبودن موجب پدید آمدن دو مسئله شده، نخست بسته شدن راه برای استخدام کسانی که به کار اداری نیاز داشتند و دوم، احساس سرخوردگی و یأس به دلیل تبعیضی که پیش روی آنان رخ داده بود. این یادداشت و نام ها منتشر شد و اما… به اصطلاح؛ صدا از دیوار درآمد اما از آنانی که باید؛ نه!
آقای استاندار!
در انتهای همان یادداشت یادآور شدیم که اطلاعاتی اینچنین اگر کسی دارد ارسال کند برای انتشار در یادداشت های بعدی و از آن به بعد بود که دیدیم فقط آرامستان خلدبرین کارمندانی اینچنینی ندارد! هر روز یادداشتی و نام هایی؛ میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، دامپزشکی، برخی فرمانداری ها…. و خلاصه از هر اداره ای نام و یا نام هایی که حکایت از آن دارد که یا از همان ابتدا به محل کار خود در شهرستان تعهد داده شده نرفته اند، یا یکی ـ دو ماه بیشتر نبوده و یا این که نصفه و نیمه سر کار خود حاضر می شوند.
آقای استاندار!
یکی از رسانه های بافق نیز شبیه آن چه من در حوزه ارشاد نوشته بودم با ذکر مثال هایی و البته بدون ذکر نام متذکر شده است. حال که شنیده ام در یک ضیافت؛ سخن از الزام پاسخگویی به میان آورده اید بد نیست این الزام از مدیران نورچشمی آغاز شود مثلا #مجیدجوادیان_زاده رسماً توضیح دهد کارمندان ارشاد خاتم در یزد چه می کنند؟! بعد ورزش و جوانان، کمی بعدتر میراث و آموزش و پرورش و برخی فرمانداری ها… الی آخر
آقای استاندار!
نکته های نغزی در این دور زدن قانون وجود دارد؛ نخست این که اکثر این جا به جایی ها مربوط به شهرستان هایی نظیر خاتم، ابرکوه، بافق، بهاباد و مهریز است یعنی حوزه ای که نماینده اش #صباغیان_بافقی است! دوم این که برخی از این جا به جایی ها موجب ضرر وز یان(مثلا در حوزه دامپزشکی و اداره کار)، سرگردانی ارباب رجوع و بیهوده بودن استخدام می شود و سوم که از همه مهم تر است این که برخی مدیران ارشد و میانیِ فعلی، طی سال های گذشته با استفاده از همین بی عدالتی و قانون ستیزی، حتی تا مرحله ی مدیر کلی نیز رسیده اند که خود جای تعجبی فراوان دارد!
آقای استاندار!
کاری کنید مردم باور کنند آن چه می گویید عملیاتی است نه گفتنی که بوی سیاست زدگی بدهد! منتظر عکس العملی شایسته از سوی شما و مدیران دستگاه هایی که مشمول چنین داستان هایی می شوند خواهیم ماند اگر چیزی رؤیت نشد نخست افراد و سازمان های مربوطه را به تفکیک اعلام کرده سپس از طریف مراجع ذی مسئولیت پیگیری می کنیم حالا گیریم که یزد #سازمان_بازرسی ندارد، کشور که چنین سازمانی دارد!
پ.ن: #حکمران_خوب می شوید یا نمی شوید به خودتان مربوط است اما #ماشین_امضاء_عباس_حیدری نشوید که به خیلی ها مربوط است!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *