سابقه بیش از چهار دهه فعالیت سنگ آهن مرکزی بافق و حضور تلاشگران و معدنکاران بافقی در عرصه اقتصادی کشور و در برش ملی, باعث شده این منطقه چه از نظر منابع با ارزش معدنی و چه از نظر توانمندی های نرم افزاری آن در همه ابعاد, به عنوان یک عامل اصلی در اقتصاد معدنی کشورحایز اهمیت و مورد توجه باشد.
با کمال تاسف روح حاکم بر وزارت صنعت و نیز شرکتهای فولادی کشور که عمدتا متاثر از مدیران اصفهانی و ذوب آهن اصفهان بوده, به اشکال مختلف بافق و معادن و پروسه های معدنی شهر را برای چند دهه در دست داشته و در این راهبرد تمام قد از آن بهره برده اند.
به منظور بهره گیری گسترده و انحصاری از منافع سنگ آهن بافق, از زمان شروع بهره برداری در اداره آن هیچ یک از بافقی ها در رده تصمیم گیری و مدیریتی نبوده و ظاهرا محل تعریفی هم برای آن جا نمایی نکرده بودند.

به برکت انقلاب اسلامی, و توسعه منابع انسانی فرهیخته, و بازشناسی باور عمومی و خودباوری, با یک تاخیر 30 ساله, دکتر محمد دهستانی بعنوان اولین مدیر بومی سکاندار سنگ آهن چغارت شد .
او که مدیری توانمند, اندیشمند و با جسارت بود در مدت کوتاهی توانست ضمن بهره گیری از ظرفیت های بومی, جهش توسعه را در شرکت و هم منطقه بافق رقم زند.
از آن پس با گذشت 5 دوره مدیریتی , همچنان این مجموعه و بنگاه اقتصادی با دستان توانمند بافقی ها اداره میشود و البته منافع نامحدود و نامتعارف سودجویان از این گنج بابرکت, قطع یا محدود شده است.

تغییرات اخیر که به یمن حضور بافقی ها در مراکز تصمیم گیری و راهبردی, به نفع شهر و قطعا به نفع اقتصادکشور رقم خورد ,را از برکات انقلاب میدانیم.

دکتر رحیمی با سعه صدر و نجابت تمام , امروز با استقبال پرشور مردم و جامعه کارگری به سنگر جهاد اقتصادی بازگشت.
اما این حضور و این روحیه جهادی و انقلابی باید ضمن تمرکز بر اولویت های ملی, با بسیج همه امکانات و توانمندی های داخلی مسیر پیشرفت و بالندگی کشور و ملت , و انقلاب سرافراز اسلامی را با سرعت و قوت بیشتر طی کند.
بافقی ها امروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی نشان دادند که با بلوغ سیاسی و نبوغ مدیریتی خود, میتوانند همچنان بهتر از گذشته چرخ اقتصاد و صنعت کشور را در این نقطه استراتژیک , به نفع ملت ایران به چرخش درآورند.
برادر عزیزم دکتر رحیمی, و کارگران زحمتکش و متخصصان سربلند شرکت سنگ آهن بافق, قطعا به تکلیف انقلابی و دشواری های راه پیشِ رو واقفند.
اما با بهره گیری از دانش و تجربه و توکل به خداوند متعال و تقویت روحیه خودباوری از این گردنه های سخت عبور خواهند کرد و برای همیشه این افتخار بزرگ در تاریخ اقتصاد ایران و بافق عزیز ماندگار خواهد بود.

✍ حسن بلندیان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *