به گزارش عصر بافق به نقل از هفته نامه افق کویر این روزها کمپ گردشگری شن و شادن بافق در حالت نابسامانی به سر می برد و شنیده ها حاکی از بستن بار و بنه سازهای این کمپ می باشد؛ حتی کار به آتش کشیدن و از بین بردن، کمپ هم رسیده است؛ البته این را اسماء حسینی بانوی شن و شادنی در خلال گفته هایش بیان کرد. اسما حسینی بر عکس ظاهر خندانش صحبت هایش حاکی از درد بود؛ آن گونه صحبت می کرد که آدم می خواست با او بنشیند و های های گریه کند یا خود را از دست مسئولین بزند که با او همراهی نکردند. از او پرسیدیم تا خودش را بهتر معرفی کند و او هم رشته کلام را بدست گرفت و شروع کرد به گپ زدن؛ بخوانید:
« اسماء حسینی » هستم، متولد کرمان تا سن ۲۰ سالگی در کرمان بودم که پس از آن قصد مهاجرت به وطن را به همراه خانواده ام کردم.
در کرمان فعالیت هایی زیادی داشتم و زمان سکونت در بافق به اتفاق خواهرانم مغازه پارچه سرا تاسیس نمودیم که خوشبختانه در این شغل موفق بودیم که اکنون سه مغازه در بافق ایجادکردیم!
استقبال دهقان خاوری
از طرح شن و شادن
پس از آن به اتفاق همسرم که پیمانکار است، قصد انجام کاری نمودیم که بتوانیم دو نفره آن را پیش گرفته و با عشق و علاقه وارد عرصه گردشگری شدیم. از آنجایی که من رشته نرم افزار خوانده بودم قصد ادامه تحصیل مجدد در مقطع کاردانی در رشته گردشگری کردم که توانستم در سال ۱۳۹۲ فارغ التحصیل این رشته بشوم و در آن زمان طرحی که به استاد ارائه داده بودم طرح یک مجموعه کویرنوردی بود که تصمیم گرفتم در بافق اجرایی کنم و با راهنمایی استادانم طرح را به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل دادم و درخواست نمودم که فرماندار وقت،دهقان خاوری، مطالعه کند که انجام شد و استقبال زیادی کرد و بنده را تشویق نمود.
شن و شادن در بوته آزمایش
طرح توجیه اقتصادی و فنی را آماده کردم و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از این طرح استقبال نمود و حدود ۲۵ روز مانده به عید سال ۱۳۹۴ به ما اطلاع دادند که می توانیم کمپ موقت را جهت محک زدن خودتان و نشان دادن عملکردتان ایجاد کنید.
یک بیابان بی آب و علف، ریگزار به وسعت ۱۰ هکتار را طی ۲۵ روز تبدیل به کمپ موقت شن و شادن با طرح های نمایشگاهی (سازه نمایشگاهی) کردیم و تماما با شاخ و برگ درخت خرما؛ یعنی «مغ»، «کپه» پوشانده شد و حتی از آوردن موتور برق، تانکر آب و…. صرف نظر نکردیم.
کمپ برتر نمونه استان
شناخته شدیم
حسینی مبارکه در خصوص اولین سال فعالیت کمپ شن و شادن گفت: خوشبختانه ۲۰ روز در ایام  عید برنامه اجراء نمودیم که ۱۷ نفر شاغل بودند و با همه کمبودها در ۱۲ کمپ استان، کمپ شن و شادن به عنوان کمپ برتر استان شناخته شد.
زمین متعلق به محیط زیست است
او ادامه داد: زمین متعلق به محیط زیست است و روز ۲۰ فروردین طبق تعهدی که داده بودیم باید آن منطقه را پاک پاک تحویل محیط زیست می دادیم.
دو درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند
زمان احداث کمپ منطقه را مشخص کردم و ابتدا قرار بود به سمت روستای صادق آباد برویم و به علت اینکه کمپ دیگری در آن منطقه وجود داشت فرماندار وقت خواست منطقه دیگری انتخاب کنیم که ما چون اهل روستای مبارکه بودیم و با ریگزارهای «پتکستان» آشنایی داشتم و خاطرات خوبی از کودکی در آنجا به یاد دارم، آن مکان را انتخاب نمودیم و معرفی کردیم؛ اما مرحله اول این طرح که برای استعلام ارسال شد، یکی از کارمندان اداره منابع طبیعی خواسته یا ناخواسته اعلام کرد این منطقه جزء منابع طبیعی است نه محیط زیست! و هیچ مشکلی وجود ندارد و ادامه روال را پیش گرفتیم تا این که به جایی رسید که موافقت اصولی در حال صدور بود و برنامه ریزی هایمان را انجام داده بودیم.
اختلاف محیط زیست و منابع طبیعی سر زد
“جی پی اس” منطقه را اعلام کرده و طرح جانمایی انجام شد و کار به کلنگ زنی طرح رسید که اداره محیط زیست بافق اعلام کرد که منابع طبیعی باید از ما استعلام می گرفته است که متاسفانه متوجه شدیم که نقاطی را که با ” جی پی اس ” برایی ما پیدا کرده بودند، اشتباه بوده است و ما به خاطر آن یک سال دنبال روند اداری آن در استان بودیم.
قول های فرماندار بر زمین ماند
زمان استعلام آن که نزدیک به عید سال ۱۳۹۵ بود اعلام شد در محدوده محیط زیست هستیم؛ ما نزد فرماندار وقت آن سال رفتیم و گله و شکایت کردیم که ما تازه سازه هایمان را ساخته ایم و سرمایه گذاری نمودیم که فرماندار اعلام کرد، مسئله را حل خواهد نمود و هم مسئولین استانی و شهرستانی گفتند؛ مسئله محیط زیست را برایتان حل خواهیم کرد که تا این لحظه این حل کردن ها مانده است. فرماندار به طبس رفت و قولهایش بر زمین ماند!
از همه جا رانده و مانده اکتفا به مجوز میراث فرهنگی نمودیم
از همه جا رانده و مانده اکتفا به مجوز میراث فرهنگی نمودیم؛ با وجود همه سختی، سازه ای را که سفارش ساخت داده بودیم را به منطقه حمل نمودیم تنها با وجود مجوز فعالیت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که داشتیم کمپ احداث شد. مهندس فاطمی آن زمان معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که جهت بازید آمد و بسیار سرخوش شد و تاکید کرد که این سازه ها را از اینجا به هیچ عنوان حرکت ندهید تا مشکل حل بشود.
قول سید حسینی هم برزمین ماند
برای بار دیگر ما کمپ نمونه انتخاب شدیم و زمان تجلیل در استانداری از کمپ های نمونه گردشگری در ایام عید دعوت شدیم که مهندس سیدحسینی معاون عمرانی استاندار زمانی که عکس ها را دید، متعجب شد که این گونه کمپی در بافق وجود دارد؛ ولی مجوز ندارد و قول پیگیری داد؛ ولی متاسفانه هیچگونه پیگیری از جانب وی صورت نگرفت.
یک بام و دو هوای معاون عمرانی استانداری یزد
اوایل فرماندار شدن مهندس زاده رحمانی از معاون عمرانی استاندار دعوت کرد، تا به کمپ ما بیاید و ناهار مهمان ما باشد و او هم سرخوش شد؛ ولی مهندس سیدحسینی به محض برگشت و به محض نشستن داخل خودرو اعلام کرده بود به آنها آب ندهید تا آب معدنی بفروشند تا درآمد داشته باشند، برق ندهید، از برق خورشیدی استفاده کنند تا کمپ سفید یا سبز حامی محیط زیست شوند و جاده درست نشود تا از حالت طبیعی بیرون نیاید!
رقابتی نابرابر با کمپ های استان
در این چندسال بدون آب، برق، تجهیزات سختی های بسیار زیادی متحمل شدیم؛ اما محکم به روی پای خود ایستادیم و مقاومت کردیم و خوشبختانه هر سال کمپ نمونه از میان ۱۷ کمپ استان شدیم؛ کمپ هایی که اکثرا از امکانات آب، برق و جاده برخوردار بودند!
و دیگر ۴ سال از این مسائل می گذرد و ما مجوز زمین نداشتیم و فرمانداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
حق اعطای هیچگونه تسهیلات را به ما نداشتند
لنگ لنگان قدمی بر می داشتیم
ما تلاشمان را برای تبلیغ گردشگری بافق بود نه تنها برای کمپ خودمان؛ بلکه تفرجگاه آبشار، پارک آهنشهر و… انجام دادیم و مسافرگیری خوبی هم داشتیم و شرکت توریستی به نام «مارکوپولو» ما را تایید کرد و با آژانس های زیادی کار می کردیم تا رسید به جایی که به ما تهمت هنجارشکن و…. زده شد.
گفتند چون مجوز ندارید با لودر کمپ ما را خراب خواهند کرد!
آن هم بابت روز اربعین که کمپ ما تعطیل بوده است و تنها کمپ گردشگری شهید برزگری باز بوده و یک نیرویی از ما پول از لیدرها گرفته بود و آنها را به کمپ آنطرف فرستاده بود و یکسری شیطنت ها که ما شاهد آن نبودیم و اطلاعی نداریم صورت گرفته بود و ما را تهدید کردند و اعلام شد چون مجوز نداریم با لودر کمپ ما را خراب خواهند کرد!
این اتفاقات در فضای مجازی خیلی بازتاب داشت و ما رقیب در سطح استان بسیار داشتیم که نمی خواهند کمپ های بافق فعالیت داشته باشد یا حتی شهرهای دیگر که مشاهده می کردند گردشگری بافق با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر در کشور اول شده است و منتظر چنین دسیسه ای بودند و می گفتند بافق امن نیست و بگیر و ببند می باشد و یک تبلیغاتی علیه ما از سوی نیروهای خودمان به هرحال رواج پیدا کرد.
قطع کاری آژانس های مسافرتی با بافق
«علی حقیقت» همسر اسماء حسینی که تا این لحظه مجالی برای صحبت کردن نداشت به میان حرف همسرش پرید و گفت: شروع این اتفاق باعث شد که حتی آژانس هایی که با بافق کار می کردند دیگر قطع ارتباط کنند.
اگر به بافق بروید شیشه اتوبوس تان را خواهند شکست
مستندهای زیادی با برنامه ریزی فرمانداری در بافق ساخته شد و در شبکه های زیادی پخش گردید و بافق در این زمینه در کشور و استان بسیار جلوه کرده بود و شهرداری در بحث گردشگری بسیار کار کرده است؛ ولی این اتفاق باعث شد که آژانس های یزد سو استفاده کنند و به تورها بگویند به بافق اگر بروید شیشه اتوبوس تان را خواهند شکست و گردشگری کمپ ها ی بافق افت پیدا کرد.
عید امسال بسیار تقاضای مسافرمان پایین آمد!
تصمیم گرفتیم کمپ را ببندیم
اسما حسینی افزود: با وجود مشکلات مالی که برای من و همسرم وجود داشت دیگر نتوانسیتیم مراحل دیگر را راه اندازی نماییم و از ۷ مرحله، تنها یک مرحله آن را راه انداختیم بودیم و دیگر دست نگه داشتن فایده نداشت! چون حق ما را جای دیگری خوردند، مسئولین هم آگاه هستند و هیچکس نتوانست کاری انجام دهد و تصمیم گرفتیم درب را ببندیم و کرکره کمپ را پایین بکشیم؛ تا ببینیم چه می شود کرد.
۵ میلیون تومان ما را جریمه کردند
بله، خرده مسافری رفت و آمد می کرد؛ تا این که عید نوروز فرارسید و ما در این ایام مجددا مسافر برای مان آمد وکل انرژی مان را گذاشتیم تا مسافرین که به یزد می آمدند را توانستیم جذب بافق کنیم؛ حتی بابت این جلسه توجیهی برگزار کردیم و اعلام نمودیم هیچگونه اتفاقی قرار نیست رخ دهد و جهت تایید مهر پای حرف مان قرار بر این شد برنامه شاد و مفرح برگزار کینم که از گروه بین المللی موسیقی سنتی آذری دعوت کردیم و به غیر از شب اول عید که شهادت بود دیگر شب ها اجرا داشتیم و ما به خاطر همان شب شهادت به علت سوت و کور بودن و پخش نکردن موسیقی، یکی از آژانس ها ۵ میلیون و۲۰۰ هزار تومان ما را بابت نرفتن مسافران به هتل نیکان و ترک کردن بافق جریمه پرداختیم.
ریگ خدا مفت و مجانی است نه پولی
شب های دیگر برنامه داشتیم و شهروندان بافقی زیادی هم استقبال کردند؛ اما برخی از پرداخت ورودی اجتناب داشتند و ما را با مکان های دولتی مقایسه می نمودند و می گفتند: ریگ خدا را باید رایگان و مفتی در اختیار بنده خدا قرار دهید!
روزانه ۱۰۰۰ مسافر در شن وشادن
و نمی دانستند ما از جیب هزینه می کنیم و دیگر ناچار شدیم نیروها را کمتر کردیم و برنامه ها را زیادتر نمودیم و روزانه ۱۰۰۰ مسافر داشتیم؛ حتی ۱۷ الی ۱۸ اتوبوس مسافر می آمد و این روزها گذشت و ۱۷ فروردین روز جمعه فرا رسید.
هشدار امام جمعه بافق به کمپ های کویر نوردی
امام جمعه بافق به کمپ های کویر نوردی هشدار دادند و دیگر روز شنبه فردای آن روز نزد ایشان رفتم و گفتم: رنگ پوست خودم و فرزند ۲ ساله ام را ببینید، در این آفتاب کویر تغییر کرده و نمی گذاشتم یک مسافر ناراضی از بافق برود به غیر از شب شهادت که برنامه نداشتیم و خواستیم خاطره خوبی از شهرستان بافق برای مسافرین به جای بگذاریم. شن و شادن به یاد نمی ماند؛ ولی بافق به یاد می ماند! آخر، باید این گونه به من جواب داده شود که حاج آقا سلیمانی فرمودند: فیلم و عکس برای من می آورند و پیگیر شدند که چرا اعلام نمی کنم که از ۱۰ بار که به من گفتند مجبور شدم یک بار آن را عنوان کنم!
دفاع امام جمعه بافق از گردشگری
امام جمعه شهرستان بافق نسبت به شهرستان های دیگر استان خوشبختانه دید بازتری به روی گردشگری دارند و حتی در مورد اربعین گفتند مسافر نمی آید که اربعین را تفریح کند، می آید که تعطیلات را تفریح کند و از گردشگری دفاع کردند.
با ۱۰ لیتری آب به کمپ می بردیم
ما در این چند وقت با ۱۰ لیتری آب به کمپ می بردیم، دیگر به جایی رسیدیم که دیگر نمی توانیم و هرچقدر این شیب سر بالایی را با دست خالی بالا رفتیم تا پرچم را بالا حفظ کنیم باز به ما سنگ زدند و حرف ناروا زدند که در کمپ های شما چه و چه! مسایل فلان و فلان است!
برای پایان دادن به حرف ها راهی جز آتش زدن کمپ نبود
تصمیم دیگر بر این شد که به یزد برویم، چون حمایت می شویم؛ درنتیجه برای پایان دادن به کمپ با ظرف بیست لیتری به سمت آنجا رفتم تا کمپ را به آتش بزنم؛ هیچکس نمی توانست جلوی مرا بگیرد و تنها با آمدن پدرم دیگر اجازه نداد که این آتش کشیدن به آخر برسد! اسما حسینی آه سردی کشید و ادامه داد: دیگر کم آوردیم، بدهی ها و اقساط معوق و حتی در تابستان که تعطیل بودیم، ماهیانه ۳ میلیون تومان بابت نگهبانی و … می پرداختیم و ۴ الی ۵ سالی است که پرونده همچنان لاینحل باقی مانده است!
سروش غیبی به دادمان آمد
در آن لحظات آتش زدن پیامک ما از جانب زاده رحمانی، فرماندار بافق به مهندس فاطمی، مدیرکل میراث رسید و بلافاصله در همان زمان با ما تماس گرفتند که فردا به یزد بیایید تا ببینیم چه مشکلی هست؟
سپس جلسه ای با حضور دکتر طالبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار گردید که در آن جلسه اعلام شد که جناب استاندار، خواستار پیگیری مشکلات این کمپ گردیده است، چون اگر این اتفاق رخ می داد پیامدهایی دیگری هم در برداشت و این جلسه نسبتا خوبی بود و مشکل تا صدور مجوز پیش رفته است؛ ولی شفاهی اعلام کردند که حل می گردد.
این مقدمه صحبت های این زوج کمپ دار بود که تا اینجا رسید و ما کم و بیش و با حذف برخی مسایل آوردیم؛ اما در ادامه سوالات افق کویر و پاسخ انها را بخوانید.
آب و برق و جاده نداریم
افق کویر: حال داستان چیست که کمپ شن و شادن می خواهد به یزد برود؛ در صورتیکه اعلام کردند مشکل تان را حل خواهند کرد؟
طی این چندسال نظر همه را در آژانس های مختلف جلب کردیم؛ ولی متاسفانه درآمدی حاصل نمی شد؛ زیرا جاده خاکی است اتوبوس ها مشکل رفت و آمد دارند، مشکل دیگر ما آب است. میان جشنواره تابستانی به علت باز گذاشتن شیر آب توسط یک فرد، اب تمام شد و با مشکل برخورد کردیم؛ حتی قطعی برق داشته ایم که باید با موتور برق تامین نماییم و کمپ های دیگر یزد یکی پس از دیگر ی احداث شد و بافق به علت نبود این امکانات و مسایل حاشیه ای، مسافرین ناگریز شدند که ما نتیجه گرفتیم که به یزد برویم و به نفع ما می باشد و با درخواست ما موافقت شده است و چند مکان وجود دارد که باید مورد بررسی قرار دهیم. اما مهندس فاطمی اعلام کرد: من اجازه نمی دهم و یک ماه فرصت باشد تا مشکل حل شود و حتی کرمان با دیدن رزومه و پتانسیل های ما پیشنهاد داده است که به کرمان برویم و در منطقه شهداد کرمان فعالیت داشته باشیم و حتی سرمایه گذارنی که برای سنگ آهن آمده بودند به کمپ ما آمدند و به ما پیشنهاد دادند که در کویت و عمان برویم و اصرار زیادی داشتند.
افق کویر: پس می توان گفت که به هیچ کدام از مشکلات شما توجه نشده است ؟ 
زمین و آب و برق و جاده زیر ساخت های اصلی می باشد که دولت موظف است برای سرمایه گذار تامین کند و مسائل حاشیه ای که تهمت به ما بوده است و توجه ای به آن نشده است.
افق کویر : در این مدت چرا پیگیری بیشتری برای زمین نداشته اید و یکباره می خواهید بافق را ترک کنید؟
پیگیری از جانب ما زیاد صورت گرفت؛ اما در این مدت از وزیر، مدیران محیط زیست و … عوض شدند و امضاها قبول نبود و نامه هایی را مجددا از ما خواستند که به روز نماییم و دوباره درخواست دهیم نامه بوده که تا نزد خانم ابتکار رفته و برگشته است.
افق کویر: این مشکلی بوده است بین محیط زیست و منابع طبیعی و باید روال اداری پیش می رفته است و نیازی به از سر گیری مکاتبات نداشته است؟ 
بین محیط زیست و میراث بوده است چون یکسری تفاهم نامه بین آنها بوده است که می توانستند حل کنند؛ ولی به خاطر تغییر کردن مدیران بوده است.
افق کویر: مدیران که عوض شوند سیاست های دولت که قرار نیست تغییر یابد یکسری مسائل مشخص است و سالیان سال وجود دارد ؟ 
موضوع این است که بحث گردشگری در مجموعه محیط زیست نبوده است یک تفاهم نامه ای بین آنها وجود داشته است که خودشان اطلاعی از این تفاهم نامه نداشتند. پس از مطلع شدن ما، پیگیر مسئله در تهران بودیم که اردیبهشت سال ۹۷ از محیط زیست استان که بسیار ما را همراهی می کنند و پیگیر هستند با ما تماس گرفتند که بخشنامه ای دارد می آید که اجازه فعالیت گردشگری صادر شود. طبق ضوابط خودشان، این بخشنامه تازه آمده است و به ما که پیگیری از تهران هم هستیم اعلام کردند، صبر کنید. یکسری مواردش مشخص نیست و به غیر از ما چندین نفر در ایران با این مشکل مواجه هستند و ما جز اولین کسانی هستیم که در محدوده محیط زیست فعالیت گردشگری انجام می دهیم و این زمینی است که مالک اصلی آن منابع طبیعی است؛ اما در محدوده محیط زیست و معدن زاغیا هم می باشد. مشکل معدن از جانب فرماندار و مهندس اسلامی در حال حل شدن است و این مشکلات دست به دست هم داده است و به همین علت پروسه زمان بر شده است.
افق کویر : تا الان چه مقدار هزینه کردید چه میزان درآمد داشته اید ؟ 
بالای یک میلیارد هزینه کردیم و میزان درآمد ایام عید امسال که شلوغ بود ۵۶ میلیون تومان درآمد داشتیم که تنها ۲۰ میلیون تومان برای گروه موسیقی پول داده ایم و ۲۷ نیرو و حتی ۷۰۰ هزارتومان به گریدر باید می پرداختیم که هر روز جاده را صاف و آب پاشی کند و شب که می شد اثری از آن نباشد و تا به الان درآمدی نداشتیم و برای دل خودمان کار کردیم و دیگر نمی توانیم. اگر مشکل زمین حل می شد جاده هم بالاخره آسفالت می گردید و ما این مشکلات روبرو نبودیم و حتی می توانستیم اقامت به گردشگران بدهیم و زمانی که مشکل اصلی ما حل نشده ادامه دادن و سرمایه گذاری کار اشتباهی است.
افق کویر: اگر الان به شما بگویند مشکل زمین حل شده شما ادامه می دهید و ساختا و ساز می کنید؟
بحث اقامت را سرمایه گذار باید حل کند، چون در حال حاضر دیگر توان مالی نداریم؛ اما اگر واقعا مشکل زمین حل شود ادامه خواهیم داد شن و شادن را با عشق و علاقه شروع کردیم و تا به الان تمامی امکانات ماشین ها و برنامه ها از میان تمامی کمپ های استان بهتر بوده است
افق کویر : یک ضعفی به شما وارد شده است؛ این که رییس نماینده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بافق گفته است تبلیغات شما کم رنگ بوده است ؟
شن و شادن از سال ۹۴ هر سال در نمایشگاه گردشگری شرکت داشته است و در مجلات و روزنامه های گردشگری هستیم نمایشگاه های یزد، شیراز وتهران بودیم. بیلبورد اول شهر ماهی ۸۰۰ هزارتومان تبلیغات کردیم و ایشان توقع دارند برنامه های اجرایی گذشته را داشته باشیم؛ اما دیگر توان نداریم و اکثریت آژانس ها در شیراز و تهران و… کمپ بافق را می شناسند و من از ۷ نفر عضوانجمن بانوان صنعت گردشگری کشور هستم و هیئت مدیره می باشم چون کمپ گردشگری بافق را شناسانده ایم و رتبه آوردیم.
افق کویر: شما در صحبت ها گفتید با بخش دولتی رقابت کردید از جمله پارک اهنشهر و تفرجگاه آبشار و آیا این بحث رقیب مشکل ساز بوده است ؟
خیر؛ اینگونه نیست اگر بخواهیم به گردشگری به عنوان صنعت نگاه کنیم ؛ یعنی درآمد . وقتی من می توانم یک مسافر را از یزد به بافق بیاورم که ورودی بپردازد و حتی در بافق هزینه کند، این یعنی چرخه اقتصادی شهر رواج دارد.
افق کویر : چرا در یزد و تهران دفتر ایجاد نمی کنید تا آژانس های یزد آنها را به سمت خود نبرند ؟
از لحاظ قانومی کمپ های اجازه این کار را ندارند که مستقیم مسافر برای خودشان بیاورند و حتما باید زیر نظر آژانس باشد جهت احداث دفتر اطلاع رسانی تلاش کردیم که موفق نشدیم؛ ولی به ما اعلام شده این کار را انجام بدهیم چون برای معرفی دیگر مکان های بافق نیاز است.
افق کویر: چقدر در خواست زمین داشته اید ؟
۱۰ هکتار بوده است که تماما بصورت مشترکا از محیط زیست و معدن زاغیا می باشد و با وجود اینکه فاصله با معدن زیاد است و معدن در گذشته ثبت شده ما باید از هردو موافقت بگیریم.
افق کویر: گله مند هستید از افرادی که حاشیه سازی کردند؟ شما به عنوان یک سرمایه گذار در شهر چه صحبتی با مردم دارید ؟ 
خوشبختانه مردم بسیار همراه ما هستند و ما را حمایت می کنند و کمپین های در همان زمان راه اندازی شد و آن افراد از مردم نبودند و عده قلیلی بودند که صحبت من با آنهایی است که خودشان تشریف بیاورند و به ما راهکار بدهند.
حرف پایانی : ما عاشق شهرمان هستیم و الویت و سرمایه گذاری بافق بوده است و اگر کاری کردیم که نتوانستیم انجام بدهیم از مردم عذرخواهی می کنیم و اگر بار سفر بسته ایم دیگر کم آوردیم و تمام تلاشمان را کردیم و امیدواریم بتوانیم در بافق بمانیم و خدمت کنیم و پرچم گردشگری را در شهرمان بالا نگه داریم و از همه مردم سپاسگزاریم که ما را حمایت کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *