شهردار بافق گفت: عملیات اجرایی مرمت و بهسازی پروژه مشارکتی میدان خان این شهر با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد آغاز شد.
به گزارش عصر بافق، سید علی نوروززاده افزود: این پروژه شامل جداره سازی،هم شکل سازی درب مغازه ها، سیم گل رواق ها، بند کشی و آجرسابی نما، ساماندهی ورودی و استحکام بخشی مجموعه میدان خان می باشد.
وی هزینه اجرای این پروژه را سه میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم از محل اعتبارات عمرانی شهرداری بافق تامین و پرداخت می شود.
شهردار بافق هدف از اجرای مرمت و استحکام بخشی میدان خان را حفظ ارزش های تاریخی ، زیباسازی، رونق وتوسعه صنعت گردشگری این شهر و ایجاد بازارچه عرضه صنایع دستی عنوان کرد.
نوروززاده گفت: این پروژه با مشارکت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرایی می شود.
شایان ذکر است میدان خان که جنب امامزاده عبدالله بافق قراردارد مربوط به دوره افشاریه است. این اثر باستانی در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۴۳۶۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. ناشناس

    از زحمات بی شائبه شهردار محترم گردشگری که بیشتر هزینه و وقت خود را فقط صرف رونق گردشگری کرده اند صمیمانه متشکریم و پیشنهاد میسکنیم ایشان مسول میراث فرهنگی بافق شوند تا بناهای تاریخی را سروسامان دهند.
    ضمنا خواهشمندیم زودتر فکر بکری به حال چاله چواه های شهر که در مسیر پارک آبشار نیستند هم بکنید تا مثل روال هرساله موقع بارندگی خواب از چشم اهالی محترم شهرستان و نیروهای خدمات شهرداری نگیرد از ترس خراب شدن املاکشان.
    ظاهرا سوالات متعددی از نحوه عملکرد و هزینه ها و دخل و خرج از جانب برخی اعضای شورا از ایشان شده که زودتر جواب بدن تا شک و شبهه ها برطرف شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *