رضا #بردستانی، خبرنگار روزنامه #آفتاب_یزد که رفت و آمدهایش به بافق، شرکت در کنفرانس خبری فرماندار، شرکت در جلسه پرسش و پاسخ نماینده و مسئولین در مسجد جامع این روزها خود داستان شده و به تازگی و در روزهای اخیر ژست رهبری رسانه ها را نیز به خود گرفته است و هر روز انقلت و نسخه ای جدید دارد در متنی پیگیری مشکلات مختلف در عرصه های گوناگون شهرستان توسط رسانه های بافقی که این روزها در اوج هستند را فرع ماجرا دانسته، آن را به گرد خود گشتن، وقت تلف کردن و بدنبال قاتل بروسلی گشتن تعبیر و تمام مشکلات بافق را فقط و فقط در بدهی و عوارض شرکت سنگ آهن به شهرداری بافق و وصول آن دیده و همگان را به مطالبه آن دعوت کرده است.
البته پیگیری وصول عوارض و بدهی سنگ آهن موضوعی است که اصلا مغفول نمانده و حتی مبالغ آن نیز مشخص شده است اما در زمانی بردستانی این امر را اصل ماجرا دانسته که با پیگیری صباغیان پرداخت دو درصد عوارض نه تنها باید توسط سنگ آهن تمام و کمال و به موقع انجام شود بلکه برای تمامی معادن، شرکتهایی که تاکنون پرداخت نمی کردند نیز امری قانونی شده و در صورت عدم پرداخت از طرف شورای شهر و به پشتوانه قانون از آنها شکایت می شود و این امر به صورت جدی در دستور کار شورای شهر و شهرستان قرار گرفته است.
از این داستان که بگذریم ما نفهمیدیم منظور نویسنده از اینکه پیگیری دیگر مسائل، مطالبات مردمی و مشکلات شهرستان که هر کدام در نوع و جایگاه خود برای شهرستان، توسعه و آینده اش حیاتی بوده به جز عوارض دو درصد و آن هم فقط شرکت سنگ آهن چرا گرد خود گشتن، وقت تلف کردن و بدنبال قاتل بروسلی گشتن است؟! یا شاید هم با پیگیری دو درصد عوارض و آن هم فقط شرکت سنگ آهن قرار است مرزهای غصب شده توسط اردکان که شامل معادن غنی از جمله D19 که خود منبع عظیمی از دو درصد عوارضی است که به جیب شهرستانی سرازیر می شود که این معادن ارزشمند در مرزهای جغرافیایی آن قرار داشته باشد درست خواهد شد و غاصبان به پشت مرزهای خود برخواهند گشت!!
اصلا با جرات پیدا کردن خبرنگاران پس از توبه نصوح پیشنهاد شده، قطعا زمان به عقب برخواهد گشت و تفکیک ناعادلانه بزرگ حوزه های انتخابیه در بیست سال گذشته اتفاق نیافتاده و تفکیک به صورت کاملا عادلانه انجام می گیرد!! یا اگر زمان نیز به عقب برنگردد، هیچ شهرستانی زیاده خواه و خودخواه نیست و مسببان اتفاق سابق و اجحاف بزرگ در حق شهرستانهای محروم اظهار ندامت کرده و از مردم حلالیت می طلبند و تفکیک به صورت کاملا عادلانه صورت می گیرد!!
با پیگیری اصل مطلب به یکباره استان و استانداری متحول شده، از شوآپ تبلیغاتی پاسخگو بودن دست کشیده و بودجه های تخصیص یافته دولتی به تفکیک هر شهرستان را که ما اینقدر مطالبه کردیم تا زبانمان مو در آورد و کسی پاسخگو نبود شفاف اعلام می کند و اگر بی عدالتی در این زمینه صورت گرفته با مسببان آن برخورد کرده در ضمن تمام نیروهایی که در چارت اداره های بافق استخدام شده و در جاهای دیگری مشغول هستند به یکباره به بافق و سر جاهای خود بر می گردند!!
بعد از مطالبه اصل مطلب سریعا قیر پیدا شده و همین امروز ۸ کیلومتر باقیمانده جاده بافق یزد آسفالت می شود!!
۳۵ پارچه آبادی در سینی زرین گذاشته شده و کاملا شاهانه به بافق عودت داده شده و خسارت دیرکرد عودت نیز محاسبه و به حساب شهرستان واریز می شود!!
فرودگاه بافق از حرف گذر کرده، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی از تابلو فراتر رفته، جاده گزوئیه یا سیروس آباد به نتیجه می رسد، شخص استاندار و معاون عمرانی استاندار به شدت در داستان فولاد استانی ابویی ورود کرده، ابویی که حتی نماینده نیز گفت نباید باربری بزند و ظاهرا کارساز نبوده دست از تاسیس باربری کشیده و ظرف شش ماه هم گندله و هم فولادش به بهره برداری رسیده و ۱۶۰۰ نفر را به صورت مستقیم و قریب به ۱۶۰۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم از نیروهای بیکار استان مشغول به کار می کند!!
۹ کیلومتر جاده بافق نوق بعد از قریب به ۱۵ سال به پایان می رسد، جاده بافق بهاباد در اولویت قرار گرفته و تا بهره برداری مسئولان نمی خوابند!!
اینها همه به کنار، اینقدر این مطالبه دو درصد عوارض ما بافقیها تاثیر و برکت دارد که مشکلات استان نیز و به خصوص مشکل آب استان را که شما آنها را و به خصوص آن را رها کردید و در حال رسیدن به فرعیات، گرد خود گشتن، وقت تلف کردن و بدنبال قاتل بروسلی گشتن هستید در طرفه العینی حل خواهد کرد به طوری که اولین صادرات استان یزد پس از آن آب باشد.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *