شهردار بافق : ظرف یک ماه آینده مناسب سازی معابر عمومی جهت استفاده معلولین انجام می شود.

به گزارش عصر بافق؛ در  نشست کمیته مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای معلولین ، رئیس بهزیستی بافق گفت : با توجه به تصویب قانون حمایت از معلولین و رعایت حقوق آن ها از سوی مجلس ، اولین حق معلولان مناسب سازی اماکن عمومی در نظر گرفته شد بدین منظور باید چهار مرتبه در هر سال  به همراه برخی دستگاه ها و ارگان ها جلسه ای تشکیل و موارد مناسب سازی رصد شود‌.
محسن خوشگذران عمده مشکل معلولین را نامناسب بودن ساختمان ادارات عمومی و معابر شهر عنوان کرد و افزود : در سه ماه اول سال جاری ۴۶ دستگاه شهرستان را رصد کردیم  و قریب به اتفاق امتیاز زیر ۱۵ آوردند !
وی ادامه داد : در نتیجه ارزیابی وضعیت مناسب سازی ادارات شهرستان بافق از نظر ورودی ، آسانسور،سطح شیب دار و سرویس بهداشتی ؛ پلی کلینیک تامین اجتماعی بیشترین امتیاز( ۳۰ امتیاز)  و اداره ورزش و جوانان و دانشگاه آزاد(۵ و ۵.۵) کمترین امتیاز را کسب کرد.
رئیس کمیته مناسب سازی اماکن تصریح کرد : از شهرداری نیز خواسته نواقص معابر را رفع کند.
خوشگذران از اختصاص باجه ویژه کم بینا و نابینا در بانک کشاورزی بافق خبر داد و افزود : در حال پیگیری هستیم تا این باجه بزودی فعالیت خود را آغاز کند و رئیس بانک مربوطه پذیرفته است اما به مشکل تامین اعتبار برخورده و از طریق استان در حال پیگیری این موضوع هستیم.
وی در پایان از وضعیت اتوبوس های سطح شهر اظهار نارضایتی کرد و گفت: معلولین جهت استفاده از اتوبوس ها نیز با مشکل مواجه هستند .

شهردار بافق نیز در ادامه رفع مشکلات استفاده معلولین از ساختمان های عمومی را از جمله مصوبات این نشست عنوان کرد و افزود : در این خصوص ناظرین زیر نظر سازمان نظام مهندسی و شهرداری موظف هستند در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات موجود را رفع کنند.
سید علی نوروززاده در خصوص معابر بیان داشت : مشکل عمده معلولین در عبور از عرض معابر و بلوار ها می باشد که مققر شد ظرف یک ماه آینده مناسب سازی انجام گیرد.
وی در مورد پیاده رو ها تصریح کرد : در این خصوص اقدامات خوبی انجام گرفته و چرخه ای ک شروع شده باید تکمیل شود.
شهردار بافق در پایان از وضعیت رضایت بخش  پارک ها خبر داد و افزود: بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه مناسب سازی پارک آبشار جهت استفاده افراد ناتوان هزینه شده است.

خبر : خالقدادی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *