مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری استان یزد :  بزودی نمایندگی میراث فرهنگی-گردشگری-صنایع دستی بافق (بدون تغییر در چارت سازمانی) به اداره تبدیل می شود .
به گزارش عصر بافق ؛ مصطفی فاطمی در حاشیه بازدید از جشنواره تابستانه در پارک آبشار بافق در گفت و گو با خبرنگارما گفت : نمایندگی میراث فرهنگی گردشگری بافق بزودی به اداره تبدیل می شود !
وی با اعلام این خبر افزود : سرانجام نمایندگی بافق امتیازات لازم برای تبدیل شدن به اداره را از سوی میراث فرهنگی کل کشور کسب کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی یزد ادامه داد:  اما چارت سازمانی این نمایندگی بخاطر محدودیت مجلس برای افزایش تعداد نیرو و چارت سازمانی هیچ تغییری صورت نمی کند و  صرفا عنوان نمایندگی به اداره تغییر میکند.
فاطمی تصریح کرد : چارت نمایندگی میراث بافق ۲ نفر است یکی مسوول نمایندگی و دیگری نیروی یگان ویژه که البته نفر سوم هم از سازمان دیگری در این نمایندگی مشغول است.
وی در خصوص پایین بودن میزان بودجه میراث کل برای بافق ضمن تایید این موضوع گفت : بودجه ملی بر اساس آثار تاریخی ثبت ملی به هر شهرستان تعلق میگیرد و بافق به دلیل تخریب آثار تاریخی آن در دور قبل چیزی از آثار باقی نمانده تا ثبت ملی شود .
مدیر کل میراث گردشگری استان یزد خاطر نشان کرد : با اقدامات صورت گرفته در خصوص مرمت آثار تاریخی از سوی شهرداری و فرمانداری بافق با برگشت اصالت آثار و افزایش تعداد جاذبه های ثبت ملی، بودجه بافق در سال های بعد جبران می شود.
فاطمی در خصوص ناعادلانه بودجه در میان شهرهای استان گفت : شهرهای شمالی استان مانند میبد به دلیل وجود تعداد بالای آثار ثبت ملی بودجه بیشتری دریافت میکنند علاوه بر آن شهرداری شهری مثل اردکان توانایی بالاتری در بحث بازسازی و مرمت آثار تاریخی دارد.

پ.ن1 : امید است که تنها در حد وعده باقی نماند …
پ.ن 2: بحث تبدیل نمایندگی بافق به اداره جای امیدواری دارد ولکن عدم تغییر در چارت سازمانی آن با وجود کمبود نیروی فراوان و همچنین  وجود شرط و شروط هایی برای افزایش بودجه و موکول شدن آن به سال های بعد(!!!) جای بسی ناراحتی دارد و نشان می دهد میراث فرهنگی بافق همچنان  سختی های زیادی جهت حفظ آثار تاریخی در پیش رو دارد.

خبر : خالقدادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. ناشناس

    زنده باد مدیر کل جدید
    دلیل عدم اختصاص بودجه را به دلیل تخریب اثار تاریخی بافق میباشد.دقیقا درسته.تازه مسجد جامع تاریخی بافق را هم میراث بافق رها کرده تا این یکی هم به لیست خرابه ها اضافه بشه.خواهشمندیم در خصوص مرمت این بنای زیبای تاریخی زودتر اداره کل میراث وارد بشه که فعلا در بخاطر اختلافات موجود بین مسولین بافق عن قریب فرو بریزه.حالا در قدیمی مسجد که روی یه بلوک سیمانی بدون لولا هست پیشکششون.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *