همانطور که مستحضرید و همه مسئولین استان به آن اذعان دارند و حتی در جاهای مختلف نیز بیان داشته اند، #تفکیک_حوزه های_انتخابیه استان یزد در گذشته همراه با #بی_عدالتی بوده است. روزنامه بشارت یزد در شماره ۵۰۹ خود مورخ شنبه ۱۲ خرداد ۹۷ گزارش جالبی نوشته در خصوص نقش مجلس پنجم در #تشدید_بی_عدالتی نسبت به حوزه های انتخابیه استان تحت عنوان “ناطق نوری و مرحوم بهجتی ساز بی عدالتی برای استان را کوک کردند”
با سفید، استاندار یزد در دولت اصلاحات و رئیس شورای اسلامی شهر یزد، محمد تقی محصل همدانی، نماینده تفت و مهریز در مجلس پنجم شورای اسلامی و محمد علی طالبی، معاون سیاسی استاندار یزد مصاحبه شده که هر سه این بزرگوار بر رخ دادن بی عدالتی در این حوزه تاکید کرده اند و اینکه چه کسانی در این داستان و استمرار آن دخالتی داشته یا نداشتند بماند برای وجدانهای بیدار اما نکته مهم تاکید همه به رخ دادن بی عدالتی در این مقوله بوده است.
سفید گفته: “مطمئنم خاتمی دخالتی در استقلال اردکان نداشت. مسبب اصلی استقلال حوزه انتخابیه اردکان مجلس پنجم بود و در اتفاقی عجیب هر دو طیف مجلس پنجم متفق القول به این طرح رای دادند در حالی که نظر استانداری یزد و دولت خاتمی این نبود.”
محصل همدانی گفته: “اردکان با نامه آیت الله بهجتی و نظر ناطق نوری مستقل شد. مرحوم آیت الله بهجتی نامه ای به آقای ناطق نوری، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی نوشت  که اردکان را به خاطر اختلاف با میبد مستقل کنید و آقای ناطق چنان آن را با آب و تاب در مجلس خواند که نظر مجلس برگشت.”
طالبی نیز گفته: “تلاش همه باید گرفتن بیشترین نماینده برای استان یزد باشد. روز تصویب طرح جدید تقسیمات کشوری در مجلس پنجم نه تنها اردکان ناعادلانه مستقل شد بلکه سایر تقسیم بندی حوزه های انتخابیه استان نیز دارای اشکال بیشتر شد و کل استان مورد بی مهری قرار گرفت و این موضوع ارتباطی با دولت خاتمی نداشت.”
با توجه به همه موارد بالا و اینکه بعد از گذشت ده سال از گذاشتن سنگ بنای بی عدالتی بزرگ در استان و طبق قانون نماینده ای اضافه نشده و حوزه های انتخابیه به همان روال قبل ادامه پیدا کرده و اکنون بیش از بیست سال است در به روی همان پاشنه می چرخد و بعد از گذشت بیش از بیست سال نه دولت اعتدال گرا و نه مجلس دهم سعی در جبران آن اشتباه بزرگ و تغییر بی عدالتی رخ داده در استان نکردند که همان اتفاق البته برای شهرستانی دیگر در حال وقوع بود (بنا به طرحهای پیشنهادی و طبق طرح اضافه شدن دو نماینده به استان که اکنون دولت و با دلیل بار مالی آن را رد کرده و نپذیرفته است)  که حتما ده یا بیست سال آینده دوباره همین تیتر را تحت عنوان “مجلس دهم و لاریجانی به عنوان رئیس رای به ادامه بی عدالتی گذشته دادند” را می طلبد.
تمامی طرحهای مطرح شده از طرف استانداری و مجمع نمایندگان استان تاکنون یک نکته مشترک دردناک برای شهرستانهای محروم و کمتر توسعه یافته داشته و آن #استقلال دوباره #اردکان است و این یعنی تایید اشتباه قبلی و حرکت بر مدار بی عدالتی در استان بوده است.
ناگفته نماند که جناب طالبی نیز برای توجیه خودشان از اتفاق جدیدی که در تفکیک حوزه های انتخابیه و ادامه مسیر بی عدالتی بزرگ بر طبل تو خالی تلاش برای گرفتن بیشترین نماینده کوبیده اند ولی مگر نمی دانیم هر چه سعی کنیم مگر امکان اینکه هر ده سال یک نماینده بیشتر برای استان بگیریم هست؟ اگر جواب منفی است که قاعدتا هست تا نیم قرن آینده این بی عدالتی ادامه خواهد داشت و دعای مظلومان، محرومان و آسیب دیدگان از این بی عدالتی بدرقه راه تمامی کسانی که در این تصمیم چه در گذشته و چه امروز نقش داشتند خواهد بود.
این در حالی است که دو شهرستان میبد به جهت دارا بودن بالاترین جمعیت بعد از شهرستان یزد و اردکان به جهت استقلال در حوزه انتخابیه خود اکنون برای بار پنجم دارای نماینده بومی در مجلس بوده و از قبل این بی عدالتی بزرگ منتفع شده اند و در کنار این دو شهرستان، یزد و اشکذر با جمعیت بالا دارای یک نماینده و پنج شهرستان با حوزه پهناور در کنار هم در بزرگترین حوزه انتخابیه کشور قرار گرفته اند.

با توجه به شرایط جدید و اینکه اضافه شدن فقط یک نماینده به حوزه های انتخابیه استان یزد (دولت به خاطر بار مالی با دو نماینده مخالفت کرده است) بسیار محتمل است، درخواست ما از شما نماینده های ولی فقیه و امامان جمعه محترم استان و عادلترین افراد در جامعه این است که در این مقوله با جدیت ورود کرده و در کنار محرومین استان قرار بگیرید چرا که با توجه به بی عدالتی بزرگ صورت گرفته در گذشته، ترکیب فعلی مجمع نمایندگان استان و شرایط حال حاضر سیاسیون و نمایندگان دولت، ظرفیت و امیدی به جهت اصلاح دیده نمی شود. لذا ما به عنوان نمایندگانی از یکی از شهرستانهای محروم و کمتر برخوردار که مزه این بی عدالتی را با گوشت، پوست و استخوان خود سالها لمس کرده ایم به شما پدران معنوی جامعه پناه آورده ایم تا راه چاره ای برای برون رفت از وضعیت فعلی بیاندیشید و اگر نیاز هست لطفا به رئیس مجلس دهم نامه بزنید تا شرایط در استان به نفع محرومان و اکثریت کمتر برخوردار و محروم تغییر پیدا کند.

رونوشت:
آیت الله ناصری، امام جمعه محترم یزد جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
آیت الله مدرسی، امام جمعه محترم محمد آباد یزد جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
آیت الله سلیمانی، امام جمعه محترم شهرستان بافق جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
آیت الله اعرافی، امام جمعه محترم میبد جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین محی الدینی، امام جمعه محترم مهریز جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه محترم ابرکوه جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین شاکر، امام جمعه محترم اردکان جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، امام جمعه محترم تفت جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، امام جمعه محترم بهاباد جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، امام جمعه محترم بهمن ابرکوه جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین نجم الهدی، امام جمعه محترم کهدوئیه جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه محترم مروست جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین واعظی، امام جمعه محترم منشاد جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین دهقان نیری، امام جمعه محترم شاهدیه جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین جوادی، امام جمعه محترم ندوشن جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین قانعی، امام جمعه محترم نصرآباد جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین دهقانپور، امام جمعه محترم نیر جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین جعفری، امام جمعه محترم هرات جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، امام جمعه محترم زارچ جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین آخوندی، امام جمعه محترم زردین جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین صابری، امام جمعه محترم احمد آباد اردکان جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین طالبیان، امام جمعه محترم اشکذر جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، امام جمعه محترم تفت جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین غالبی، امام جمعه محترم خزرآباد جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین دلاوری، امام جمعه محترم رستاق جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین میرجعفری، امام جمعه محترم ده بالا جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه محترم عقدا جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم
حجت الاسلام والمسلمین انوری، امام جمعه محترم علی آباد جهت استحضار و در صورت صلاحدید مساعدت لازم

شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *