هر جلسه ای برگزار می شود و در هر سخنرانی که صورت می گیرد به #پاسخگو_بودن به مردم، #شفافیت و احترام به خواست مردم تاکید می شود و این روزها این مبحث با توجه به شرایط جامعه پر رنگ تر نیز شده است ولی همان مسئولان در واقعیت و زمانی که مردم جامعه و یا رسانه ها سوالهایی در مورد عملکرد آنها و یا #شفافیت در حوزه کاریشان دارند خود را به آن راه زده و انگار که نه چیزی دیده و نه صحبتی شنیده اند.
اکنون و با وجود فضای مجازی، گروههای کوچک و بزرگی که هر روز در حال انتشار حجم عظیمی از اطلاعات در زمینه های مختلف هستند که صحت و سقم آنها نیز مشخص نیست سوالهای گوناگونی در زمینه های مختلف در ذهن مردم ایجاد می شود که اگر به جواب درست آن دست پیدا نکنند و موضوع مورد نظر نیز درست نباشد و یا از اساس کذب هم باشد در جامعه ایجاد نارضایتی کرده و اعتماد مردم به مسئولین خود کمتر شده و جبران آن در آینده هزینه های زیادی را در پی خواهد داشت.
در صورتی که می شود این موارد توسط مسئولین مربوطه مدیریت شده و شفاف سازی صورت بگیرد تا مردم نیز ضمن دستیابی به اطلاعات درست هر روز بیشتر به مسئولین خود نزدیک شده و اعتماد بین مردم و مسئولین محکمتر از قبل شود.
متاسفانه در شهرستان بافق اکثر مسئولین اداره ها پاسخگو نیستند و همیشه در مقام متکلم وحده بوده و ارتباطی یک طرفه و از بالا به پایین به سمت مردم دارند و اگر موردی و یا سوالی از حیطه کاریشان در فضای مجازی، کانالهای نام و نشان دار تلگرامی، سایت های خبری و … مطرح شود و یا مصاحبه ای صورت گیرد از جواب دادن درست و شفاف به مردم طفره رفته و با این کار، سوالها و شائبه ها را بیشتر می کنند.
شده بعضی مواقع ما به عنوان یک رسانه که صدای مردم و حلقه واسط بین مردم و مسئولین است در نوشته هایمان سوالهایی را طرح می کنیم که انتظار جواب برای آنها می رود ولی از کمتر مسئولی جوابی شنیده ایم.
بهتر است مسئولین به مردم و رسانه ها پاسخگو باشند و قطعا جواب ندادن نوعی بی احترامی به جامعه محسوب شده و تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت و صد البته که آن مسئولی که جواب دادن به مردم، ولی نعمتان خود را جزو وظایف خود نمی داند بیشترین لطمه را خواهد خورد.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *