در حالی که رئیس محترم شورای شهر در جلسه ای به فعالین سیاسی بافق گفته تنها دلیل به کارگیری نیروهای #غیر_بومی در برخی ادارات شهرستان نبود نیروی #بومی است و قول داده در صورتی که نیروی بومی مناسبی معرفی شود جایگزین می گردد و رایزنی هایی در خصوص پیشنهاد یکی از اعضای سابق شورای اسلامی شهر که سابقه کار فرهنگی مناسب و مرتبطی نیز داشته برای اداره #اوقاف و امور خیریه بافق بین مسئولین در حال انجام است، خواندیم رئیس غیر بومی این اداره در مصاحبه ای رفتن اش از شهرستان بافق را آن هم به شدت تکذیب کرده است!!
گلچین، رئیس غیر بومی اداره اوقاف بافق ظاهرا در مصاحبه ای که بیشتر شبیه خط و نشان کشیدن است گفته: بنده تا زمانی که موقوفات شهرستان و آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) را ساماندهی نکنم از بافق نخواهم رفت!!!
البته این مصاحبه دقیقا بعد از تخریب بخشی از حسینیه تاریخی و وقفی قنبریه بافق اتفاق افتاده و وی در مصاحبه ای پس از تخریب این حسینیه، چگونگی ساماندهی را توضیح داده که با توجه به اهمیت موضوع در زیر دوباره یادآور می شویم.
“کی گفته پیگیری نکردیم به محض تخریب به آنجا رفتیم !”
“برای چی قبلش برویم ؟ هزار تا!!! از این بناها زیر نظر اوقاف است !!!”
“پیاده روی این خیابان در زمان ریاست من بازسازی نشده است که رسیدگی کنم!!!”
“من از کجا بدانم روی زمینی که محکم نبوده است دیوار سیمانی ساخته اند.”
“در زمان ریاست یکساله من مکاتبه ای در این خصوص صورت نگرفته و اگر مدرکی دارند رو کنند‌.”
“دوبار بازدید کردم اما من که مهندس عمران نیستم یا علم غیب ندارم که بدانم در حال تخریب است.”
“می دانید زیر این دیواری که بالا رفته چیست ؟ نباید دیوار سیمانی را روی زمین شنی بسازند چه کسی انجام داده ؟ شهرداری یا میراث ؟”
باز هم می گوییم کافی است روی تک تک جملات و جوابهای بالا کمی تفکر کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید و فاتحه تمام میراث فرهنگی زیر نظر اوقاف را در بافق البته به جز آنها که در آمد دارند را بخوانید، نکته جالبتر اینکه برای آنهایی هم که در آمد دارد گفته: روند ورود و خروج پول #محرمانه است و فقط هزینه مخارج را می توانیم اطلاع رسانی کنیم اما نگفته در شرایطی که تمام هم و غم نظام در جهت #شفافیت_مالی و رضایت بیشتر مردم قرار گرفته طبق کدام قانون روند ورودی و خروجی محرمانه است و مردم نامحرم هستند. و یک سوال: راستی مگر شعار شما شفاف سازی نبود؟!
رئیس اداره اوقاف بافق در اقدامی عجیب خودش خودش را شجاع نامیده و هنوز جوهر مصاحبه مدیر کل اوقاف یزد در یکی از هفته نامه های محلی که گفته هر ده روز به بافق می آیم خشک نشده اظهار داشته: مدیر کل هر ۱۵ روز به بافق می آید.
به مدیر کل محترم اوقاف پیشنهاد می کنیم در دادن آمارها با رئیس اداره ای که خودش می گوید قصد رفتن از بافق را ندارد در صورتی که ماندن یا رفتن هیچ مقامی دست خودش نیست بیشتر هماهنگ باشد تا به قول عامیانه دو زبان در نیایند.
درخواستی نیز از مدیر کل محترم اوقاف استان داریم البته با کمال احترام و در صورت امکان، چه مقدار از در آمد وقفیات یا بهتر بگوییم چند درصد از این در آمد به مرکز استان ارسال می شود؟ آیا این درصدها در سالهای اخیر تغییری نیز کرده است؟ و خاصه طی سالهای اخیر (مثلا ۵ سال گذشته یا ده سال گذشته) میزان پولی که از درآمد آستان مبارک امامزاده عبدالله (ع) بافق به استان سرازیر شده به تفکیک هر سال چقدر است؟ البته اگر محرمانه نیست و مردمی که نذورات خود را به آستان تحویل داده یا به ضریح مطهر می ریزند محرم هستند.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *