محمدتقی خان بافقی سرسلسله خوانین و حاکم یزد در اواخر دوره افشاریه، دوران زندیه و اوایل دوره قاجاریه به مدت پنجاه و دو سال حاکم یزد بود!

یزد را به جهانیان معرفی کرد با اثار تاریخی که از خود بجا گذاشت (باغ دولت اباد، بازار خان، میدان خان، حمام خان، مدرسه خان) و اما پس از سالیان سال، مسئولان بافق برای بزرگداشت یاد ایشان تصمیم به احداث میدانی به نام خان بافقی گرفتند، که در خیابانی که از میان صحراها می گذرد، واقع شده است! ماحصل زحمات انها میدانی است که پس از گذشت پنج سال، هنوز رنگ ابادانی به خود نگرفته است.

سال گذشته مطلبی با عنوان “رویایی شیرین، اما پایانی تلخ” در این مورد نوشتم به امید اینکه مسئولین به خان بافقی اهمیت داده و به رونق میدان رسیدگی کنند ولی متاسفانه ترتیب اثری داده نشده است.

به نظر شما خوانندگان عزیز چنین میدانی برازنده خان بافقی والی یزد، که مایه ابروی شهر و استان شده، می باشد؟

بهتر نیست پس از گذشت سالها، رونقی به این میدان داد تا در دید مسافران جلوه خوبی داشته و با مشاهده ان بگویند که بافقیها قدر مفاخر خود را خوب بجا اورده اند؟! به امید رسیدگی هر چه زودتر به میدان خان بافقی!

محمود حاجی محمدی

برچسب ها : ,
  1. حجت

    کاش خان بافقی زنده بود نه بخاطر اسم و میدان خان بافقی بخاطر حال و روز الان بافق و برخی مسئولینش هم جاده هم چال چوله های عقب افتادگی شهر رو آسفالت میکردن هم …

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *