به گزارش عصر بافق ؛ سالاری، کارشناس شبکه دامپزشکی بافق شیوع بیماری طاعون در حیات وحش کرمان و همجوار بودن این استان به استان یزد را تهدیدی جدی برای حیات وحش کوه بافق دانست و اظهار داشت: بیماری طاعون یک بیماری واگیرداری است که از دام اهلی به حیات وحش منتقل می‌شود. خوشبختانه این بیماری تا بدین لحظه در جمعیت دام اهلی و حیات وحش شهرستان گزارش نشده است و کاملاً در دست کنترل است.
فرزانه سالاری در راستای اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی درزمینه جلوگیری از شیوع این بیماری در دام‌های بومی و همچنین پیشگیری از سرایت آن‌ در حیات‌وحش شهرستان عنوان کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون سه فاز واکسیناسیون رایگان PPR انجام شده است که در هر فاز بالغ‌ بر 15 هزار رأس دام سبک با اولویت روستاهای واقع در حاشیه مناطق حفاظت‌شده حیات‌وحش واکسینه شدند.
وی در ادامه افزود: امسال نیز طبق سنوات قبل، طی هماهنگی با اداره محیط زیست شهرستان، مناطق پرخطر شناسایی و بصورت منظم پایش شده و دامهای مناطقی مانند کوه بافق که در اولویتند، در ۳ماه ابتدای سال واکسینه شده اند.
سالاری خشکسالی و حمل و نقل دام بدون اخذ مجوز از دامپزشکی را دو فاکتور مهم در رخداد این بیماری عنوان نمود و در پایان از دامداران خواست تا علارغم همکاری با دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون به موقع دام ها و اخذ مجوزهای حمل و نقل لازم، در صورت مشاهده تلفات در دام های اهلی، موضوع را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *