مصادره نکنیم  تا اتحاد آسیب نبیند / گندله نه تنها گندله کارگروه بلکه گندله عسکری هم نیست بلکه گندله #مردم بافق و کارگران زحمتکش شرکت سنگ آهن است / اگر به منافع شهر فکر می کنیم و به مرحم گذاشتن به #درد_مردم ایمان داریم لطفا دست از موج سواری برداریم

خیلی دست دست کردیم ننویسیم ولی ظاهرا چاره دیگری برایمان نمانده است که نان عده ای برای عقده گشایی و خود نمایی در ایجاد #تفرقه است و اگر ترس از #تحریف تاریخ نمی رفت به جهت حفظ اتحاد هرگز نمی نوشتیم.

اول بگوییم این نوشته ها اصلا منکر زحمات کارگروه، موسسین و اعضای آن نمی شود ولی عده ای بادمجان دورقابچین سعی دارند تا برای خودنمایی، خود شیرینی، خالی کردن عقده حقارت، با سر هم کردن مشتی دروغ و تهمت، (در آینده نزدیک بیشتر می نویسیم) اراجیف و مهملاتی که زاییده ذهن کج فهم آنان است توسعه بافق را به نفع گروهی خاص که قطعا به نفع آن گروه خاص هم نیست و با توجه به شناختی که ما داریم این امر و این موضع را تایید نمی کنند و نه #مردم مصادره کنند و به اتحاد ایجاد شده لطمه بزنند. سعی کردیم فضای سیاه ایجاد شده، دروغها و تحریفهای صورت گرفته را برای #مردم شفاف کنیم تا #مردم نتیجه دلخواهشان را بگیرند و در نهایت این #مردم هستند که ماها را قضاوت می کنند.
همانطور که همه در جریان هستند نقطه عطف کارخانه های جوار معدنی سال ۷۹ و پس از اعتصاب صورت گرفته به خصوصی سازی توسط #مردم بود و تا قبل از آن هر چند طرح توسعه چغارت (کارخانه فرآوری) شروع شده بود اما پس از گذشت یازده سال در دوران مدیر عاملهای غیر بومی دریغ از درصد قابل توجهی پیشرفت ولی #اراده_مردم باعث شد که اولین مدیرعامل بومی که از اتفاق عاشق توسعه بافق نیز بود کارخانه فرآوری را پس از یازده سال که خاک مرگ بر آن نشسته بود در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری رساند. در کنار کارخانه فرآوری که اکنون رگ حیات شرکت سنگ آهن به خصوص در سالهای اخیر بوده است، طرحهای بی شمار دیگری نیز همزمان کلید خورده و در حال انجام بود، از جمله انتقال آب زاینده رود که عده ای محاسن خود را در قمار نامبارکی روی آن باختند، کارخانه آگلومراسیون که مورد شماتت برخی کج فهمها بود، ساختمان اداری سنگ آهن و هتل نیکان بافق که عده ای آنها را برای شرکت و شهر اضافه و دور ریختن بیت المال می دانستند، کمربندی، بلوار آهن، شهر بازی و … و اگر نبود کج فهمیهای عده ای خاص چه بسا طرحهای زیادی در داخل شهر نیز از جمله بلوار وحشی بافقی به سرانجام می رسید، آن زمان کارگروه نبود ولی اراده #مردم بود و مدیر بومی هم بود اما اتفاقات ناخوشایندی به وقوع پیوست و مردم بافق لحظه ای غافل شده، قدر داشته هایشان را ندانستند و عده ای خاص تر مدیری غیر بومی را به جای بومی به سنگ آهن و شهرستان تحمیل کردند. به جز کارخانه فرآوری که به بهره برداری رسیده بود تمامی طرحها در میانه راه تعطیل شد. نه تنها طرحها تعطیل شد که شرکت سنگ آهن به سمت کوچک شدن و محدودسازی با سرعت پیش رفت و تمامی آنومالیهای خود را نیز از دست داد. در سال ۹۰ اما دوباره اراده #مردم باعث شد مدیر عامل بومی دیگری بر مسند سنگ آهن تکیه بزند. یاراحمدی منشا خدمات ارزنده ای در زمینه حقوق و مزایا و حرکت به سمت رفع تبعیض و برقراری عدالت بین نیروهای شرکت با قراردادهای مختلف شد. در این زمان هم کارگروهی نبود ولی اراده #مردم و پیگیری کارگران زحمتکش سنگ آهن تا دلتان بخواهد بود.
سال ۹۱ شروع به کار مدیر بومی دیگری بود تا شروع تکمیل طرحهای ناتمام به یادگار مانده از گذشته رقم بخورد، به جرات می توان گفت نقطه عطف دوم در صنایع جوار معدنی و حرکت به سمت شرکت صنعتی معدنی در این زمان بود، ساختمان اداری تکمیل شد، هتل تکمیل شد، کارخانه آگلومراسیون از حالت تعطیل در آمده و فعال شد، دو طرح فولاد و یک طرح گندله هم زمان در حال انجام و پیگیری بود، فولاد کسری و فولاد بافق (ابویی فعلی)
اما فولاد بافق که پیشرفت حدود ۳۰ درصدی را تجربه کرده بود با واگذاری به بخش خصوصی تعطیل شد و تا امروز خاک مرگ آن را فرا گرفته است. در این زمان نیز کارگروهی نبود اما اراده مردم و کارگران شرکت سنگ آهن بود و مدیر بومی هم بود. اما داستان گندله؛ مجوز گندله سنگ آهن با شیطنت مافیا و تقریبا همزمان با مجوزهای مجتمع فولاد بافق (ابویی) لغو شد تا شهرستان بافق نتواند از خطوط قرمز مافیا عبور کند. عسکری با خط قرمز قرار دادن گندله و پیگیری مجوز لغو شده، گندله چغارت را به نام جدید گندله سه چاهون احیا کرده و شروع به کار گندله از سال ۹۲ بود و حتی اجازه نداد تا در اعتصابهای سال ۹۳ کار در گندله سه چاهون تعطیل شود. این همان گندله ای است که در گذشته برخی افراد منتسب به کارگروه شروع کار آن را خاک بازی دانسته و اکنون سعی در مصادره آن به نفع خود دارند.

تمامي طرحها در شرکت سنگ آهن كه نزديك به ٥ هزار ميليارد تومان مي شد قبل از اعتصاب طراحی و در دست اقدام بود. در آن زمان هم کارگروه نبود ولی اراده #مردم و کارگران زحمتکش سنگ آهن بود و مدیر بومی هم بود.
سال ۹۳ دوباره اعتصاب صورت گرفت و کارگروه متولد شد، طرحهای دیگری در شرکت سنگ آهن و شهر کلید خورد، طرح اصلاح خطوط کارخانه فرآوری، طرح فاضلاب شهری، طرح کوبینگ خشک (پر عیارسازی سنگ سه چاهون) و … . صورتجلسه معروف ۱۶ بندی نوشته شد، کارگروه متولد شد تا اهرمی باشد در کنار دیگر مسئولین دلسوز شهرستان که به توسعه بافق کمک کند نه اینکه عده ای که معلوم نیست کجای داستان توسعه شهرستان قرار دارند در سال ۹۷ با دستاویز قرار دادن کارگروه، بی احترامی به جایگاه رفیع آن و دخالت در کمیسیون مربوط به صنعت تعریف شده در زیرشاخه های آن که اصلا به آنها ربطی ندارد سعی در رسیدن به امیال شخصی خود کنند. اما وظایف شاخص تعریف شده کارگروه پیگیری تخصیص ۱۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن به شهرستان بافق و پیگیری تسریع در طرحهای جوار معدنی شهرستان بود.
باز هم تکرار می کنم اصلا قصد تعرض به خدمات، پیگیریهای شبانه روزی و تلاشهای بی پایان کارگروه در حد وسع و توان آن نداریم ولی اگر پیشرفت ۵۵ درصدی گندله فقط به واسطه کارگروه صورت گرفته پس فولاد ابویی چرا تعطیل است؟ چرا گزارش پیشرفت پیگیری اختصاص ۱۵ درصد از سهام سنگ آهن به بافق به #مردم داده نمی شود؟ بهتر نیست پایه گذاران و مسئولین فعلی کارگروه از حیثیت خود دفاع کرده و به هر کسی اجازه اظهار نظر آن هم با دروغ و تهمت را ندهند؟
همه امور مربوط به توسعه شهرستان نتیجه کار گروهی و جمعی بوده و همه مسئولین و به خصوص #مردم شریف بافق و کارگران زحمتکش شرکت سنگ آهن در به سرانجام رسیدن آن سهیم بوده و هستند، بهتر نیست سعی نکنیم بدون در نظر گرفتن اراده و خواست مردم و تلاش شبانه روزی دیگر مسئولان، کار انجام شده را به خود نسبت داده و کار تعطیل را به مافیا نسبت دهیم؟ آیا صبر و از خود گذشتگی #کارگران شریف شرکت سنگ آهن و آن هم در جهت حمایت از مدیران و آینده شرکت خود و کمک به پیشرفت طرحهای جوار معدنی و توسعه آن به خصوص گندله سه چاهون را در قبول دریافت دیرهنگام حقوق که گاهی تا دو ماه نیز رسیده است نمی بینیم؟
اصلا اگر به اراده ما بود شش دانگ سند گندله را و مسیر طی شده را که با خون دلخوردنها همراه بوده همه را یکجا به نام برخی افراد منتسب به کارگروه می زدیم فقط به شرطی که قبول کنند که #مردم بافق بیدارند و دوره موج سواری پایان یافته و سعی کنند … خود را جمع کرده و از سر راه اراده مردم و توسعه بافق کنار روند و اجازه دهند تا فارغ از طرح مسائل حاشیه ای و تفرقه انداز در شهر فقط کار شود.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *