در حالی که نماینده مردم در مجلس از وجود #مافیای_فولاد سخن گفته، فرماندار شهرستان بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در خصوص علل عدم تکمیل و راه اندازی #فولاد_ابویی یکی از طرحهای فولاد استانی کشور گفت: اینکه برخی معتقد هستند دستان مافیای فولاد در به ثمر نرسیدن فولاد بافق مداخله دارد برای من قابل قبول نیست. اما بلافاصله سوالی که ما بارها به آن پرداختیم را از خود ما می پرسد: چگونه است که برای هفت طرح دیگر از طرح های هشتگانه فولاد در کشور مشکلی ایجاد نشده و باید در مورد فولاد بافق چنین تفکری داشت؟
جواب این سوال را که خود به نوعی و تلویحا اشاره به وجود #مافیایی که وجود دارد باید در آنجا جستجو کرد که سنگ آهن زیاد در منطقه مانع تکمیل این طرح شده است چرا که به گفته کارشناسان این حوزه اقتصادی ترین طرح از بین هشت طرح فولادی کشور، طرح فولاد بافق است. و اینکه در #فولاد_بافت نیز مشکل پیش آمد ولی پس از گذشت فقط یک سال با پیگیری نماینده مجلس و استاندار سرمایه گذار سریعا خلع ید شده و کار به سرمایه گذار واجد شرایط واگذار شده و مشکل رفع شد. نیرویی که قدرت داشته یکی از هشت طرح فولاد استانی را که در برنامه توسعه و چشم انداز ۱۴۰۴ فولاد کشور و جزو تعهدات دولت بوده، از تعهدات دولت خارج کرده و به تعطیلی بکشاند اگر مافیا نیست پس چیست؟
ولی فرماندار بافق در ادامه افزود: این موضوع نیاز به ریشه یابی عمیق دارد گاهی متقاضی و یا همسایه کناردستی می تواند رقیب یا عامل بازدارنده باشد. گاهی اوقات به دلیل اینکه خوراک کارخانجات ذوب و فولاد به چالش کشیده می شود یا منافع خام فروشان به خطر می افتد تمایلی به راه اندازی صنایع جوار معدنی ندارند.
این گفته اگر تایید وجود مافیا نیست پس چیست؟ طبق گفته فرماندار “متقاضی یا همسایه کناردستی که توانسته بازدارنده باشد، کارخانجات ذوب و فولاد بر اثر اینکه تامین خوراکشان به چالش کشیده می شود” و با هم طرح بزرگ فولادی کشور را از تعهدات دولت خارج و تعطیل می کنند خود مافیا هستند. مافیایی که به دنبال منافع خود است و نه منافع ملی، سنگ آهن خام بافق اکنون به کجا بار می شود؟
نماینده محترم بافق، فرصت سه ماهه تمام شد، سه ماهه دوم نیز در حال اتمام است، آیا سکوت در برابر تمام شدن فرصت سه ماهه آن هم از طرف هر کسی که می خواهد باشد همراهی با مافیا در این داستان نیست؟ استانداری که با شعار اقتصاد آمد و لشکر بیکاران را خطرناکترین لشکر می دانست کجای داستان فولاد بافق قرار دارد؟ اگر مافیایی وجود ندارد، ظاهرا تنها راه با توجه به تعهدات دولت (البته اگر هنوز هست) و جنگ اقتصادی پیش رو، خلع ید و سپردن کار به خریدار و یا سرمایه گذار واقعی و واجد شرایط می باشد تا در اسرع وقت نسبت به تکمیل گندله و فولاد خود اقدام کند.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : ,
  1. ذبیح الله کارگران

    سلام
    قدردان زحمات وفعالیتهای نماینده وفرماندار محترم بوده وهستیم .ولی سوال چرا از طرح فولاد 8گانه کشور که یکیش هم چند وقت پیش افتتاح شد فقط فولاد بافق بلا تکلبف مانده است.هربار با یک بهانه ای دست نگه داشتن تا اخرینش حدود 6ماه پیش در سفر شبانه وزیر درحضورنماینده محترم مبلغی پرداخته شده که سه ماهه تحویل داده شود .نکنه تو قرارداد میخواستند بنویسند6سال .
    واقعاجای سوال است که چرا درکنار این معدن نباید این کارخانه ساخته شود که از همه لحاظ مقرون به صرفه هست!
    انتظار مردم این است که تکلیف فولاد ابویی مشخص شود.که ازرشد بیکاری در شهر هم کاسته شود.
    به امید پیشرفت شهرمان در صنعت ومعدن.

  2. ناشناس

    من شخصا ترسم اینه که حال که نماینده بعد از هرگز ما ؟؟!!!میونش بادولت خوب نی و اینجا هم کدخدای ما حرف وکیل الرعایا را نقض میکنه بعد لز اتمام دوره نمایندگی دولت چه خاکی بر سر مردم بیچاره بافق خواهد ریخت؟؟؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *