مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد از ارائه تسهیلات مقاوم سازی مسکن و بررسی و رفع مشکلات واگذاری زمین به روستائیان خبر داد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد در گفت و گو با خبرنگار عصر بافق گفت : یکی از اقدامات بنیاد مسکن در سطح استان ارائه تسهیلات ویژه مسکن به روستاییان است که بصورت فراگیر  ونامحدود می باشد.
قربانیان افزود : این تسهیلات بصورت  وام ۲۵ میلیون با کارمزد ۵ درصد و با دوره بازپرداخت ۱۲ ساله به ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت می شود.
وی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن را صدور سند برای روستائیان عنوان کرد و بیان داشت : با همکاری اداره ثبت اسناد بالغ بر ۵۰ هزار جلد صدور سند در روستا داشتیم
مدیر کل بنیاد مسکن یزد خاطر نشان کرد : سند دار کردن واحد های تجاری و مسکونی روستاییان پشتوانه ای برای جلوگیری از مهاجرت انان به شهرها می باشد.
قربانیان در ادامه سخنان خود از طرح هادی روستاها خبر داد و افزود : مطالعات طرح هادی روستا در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است و به دنبال آن اجرای طرح هادی در روستاها در دست اقدام است.
وی ادامه داد : مطالعات طرح هادی در  بیش از  ۳۵۰ روستا به پایان رسیده و از این تعداد در بیش از ۲۰۰ روستا طرح هادی اجرا شده است .
مدیر کل بنیاد مسکن در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واگذاری زمین به روستائیان تصریح کرد :  بنیاد مسکن در طرح هادی با هماهنگی منابع طبیعی زمین تملک میکند و ضمن ارائه تسهیلات به ساکنان روستا واگذار میکند.
قربانیان در پایان با اشاره به مشکلات برخی روستاها در واگذاری زمین خاطر نشان کرد : برخی زمین ها چون در حریم محیط زیست یا مرتع و… هستند مشکل واگذاری دارند که مقرر شد جلسه کارشناسی با دستگاه های مربوطه برگزار وبه مشکلات موجود رسیدگی شود.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *