خبرنگار بافق فردا در جلسه کنفرانس خبری فرماندار بافق با اصحاب رسانه شهرستان به بحث عوارض ورود کرده و از فرماندار سوال می کند شرکت سنگ آهن چه مقدار عوارض معوق دارد؟ ضمن اینکه تایید می کنیم بر اساس قانون، سنگ آهن باید نسبت به پرداخت عوارض مصوب به شهرستان بافق اقدام کند اما ما سوال داریم از مسئولین بافق فردا: شرکت معادن فلات مرکزی چقدر عوارض تاکنون به بافق داده و چقدر عوارض معوق دارد؟ شرکت فسفات، معدن کوشک، شرکت ذوب روی، راه آهن و شرکتی که سنگهای بیشه در را به تبره کشیده چقدر؟ چرا از آنها نمی پرسید؟ آیا هیچ وقت از خود پرسیده اید که سرمایه گذاری در تنها یک طرح گندله با بیش از هزار میلیارد تومان در کجاست؟ فلات مرکزی سنگش به کجا می رود؟ در بافق تاکنون چه سرمایه گذاری کرده است؟ پشتیبان صنایع کدام شهرستان است؟
بافق فردا در ادامه و در پی سناریوی خود با رئیس شورای شهرستان مصاحبه کرده (هر چند که اینجا مصاحبه با رئیس شورای شهرستان نیز سوال برانگیز است) و دنبال اهداف خود می باشد ولی رئیس شورای شهرستان با زیرکی از بقیه شرکتهایی که باید به بافق عوارض بدهند نیز نام می برد.
بافق فرداییهای عزیز، شما که طلایی مقدم را فرماندار بدی برای بافق می دانستید و هنوز هم به آن اصرار دارید نظرتان برای این خبر چیست؟ “شنبه ۶ دی ۱۳۹۳؛ بافق ـ خبرنگار اطلاعات: ۲ درصد عوارض فروش مواد معدنی فلات مرکزی و میشدوان برای نخستین‌بار به شهرستان بافق اختصاص یافت.
سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق با بیان مطلب بالا، افزود: این عوارض به عمران و آبادانی بافق اختصاص داده شده است.<br>
او با ابراز خرسندی از تحقق این امر گفت: سرانجام با پیگیری‌های انجام شده و توجه ویژه استاندار یزد و دستور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، موضوع پرداخت ۲ درصد عوارض عمران و آبادانی معادن میشدوان و فلات مرکزی به شهرستان بافق توسط معاون مالی و اداری شرکت ایمیدرو ابلاغ شد.
وی ادامه داد: در نامه مذکور به مدیران فلات مرکزی و میشدوان اعلام شده است در زمینه اختصاص ۲ درصد عوارض فروش مواد معادن بافق به منظور آبادانی شهر و روستاهای شهرستان بافق براساس دستور وزیر صنعت و معدن اقدام شود. طلایی مقدم با بیان این‌که در این زمینه جلسات متعددی با حضور شورای اسلامی، مدیران معادن میشدوان و فلات مرکزی گرفته شد، افزود: با توجه به هماهنگی شهرستانی موضوع به استاندار منعکس شد که پس از پیگیری صورت گرفته این امر مهم اتفاق افتاد.”
رسانه با سابقه بافق که باید برای دیگر رسانه ها الگو باشید، آیا مطمئنید پشت به ظاهر پیگیریهای شما برای شهر مقاصد دیگری نهفته نیست؟ در هر صورت عملکردها، نوشته ها، قضاوت کردنها و عکس العمل ها در تاریخ بافق و برای آیندگان ثبت خواهد شد.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : ,
  1. ذبیح الله کارگران

    سلام :
    بسیار مطلب ارزنده ای جهت اطلاع عموم گذاشته اید وشایدهم برای عده ای که خودرابه خواب زده بودند دردناک باشد.چرادربافق ویا استان هروقت صحبت از عوارض وبودجه استانی میشود انگشتشان فقط به سمت سنگ اهن میرود ؟ایا از معادن دیگر طبق قردادی که درزمان اقای طلایی بسته شده عوارضی گرفته میشود یا شده است؟اگر نشده که مسولین امر پیگیری کنند واگر هم گرفته شده خوشابحال بافقی ها و میزان وجاهای عملکردرا برای مردم بازگو کنند یا به قول معروف شفاف سازی کنند.
    اگراز تمام معادن بافق طبق قراد مهم بسته شده باید پول زیادی باشد که میتوانند پیاده روهای شهررا سنگ فرش طلا کنند.
    ممنون از پیگیریها و فعالیتهای چندساله مسولین دربافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *