اگر شما هم کاربر حرفه‌ای اکسل هستید می‌تونید با این ترفندها چندین برابر سرعت کار خودتون رو در اکسل بیشتر کنید. استفاده از این ابزارها بسیار ساده است و کافیه 2 تا 3 بار باهاشون کار کنید تا دیگه فراموشتون نشه. در ادامه این مطلب از عصر بافق همراه ما باشید تا چندین ترفند کاربردی اکسل رو با هم انجام بدیم.

ترفند اول: جمع زدن سریع با کلید ALT و =
کافیه در انتهای یک سطر یا ستون سلولی را انتخاب کنید و این کلید = + ALT را بزنید تا تابع SUM برای شما نوشته بشه.

 

 

ترفند دوم : کلیدهای تنظیم فرمت اعداد
جالبه بدونید که کلیدهای CTRL + SHIFT و اعداد 1 تا 5 برای فرمت سل اعداد بکار می‌رند. خود من بیشترین استفاده رو از کلید CTRL+SHIFT+1 می‌کنم که این کلید باعث نمایش یک عدد در حالت Number می‌شه.

 

 

ترفند سوم : نمایش همه فرمول‌ها
با زدن کلید ` + CTRL حالت شیت اکسل عوض می‌شه و تمام فرمول های موجود در فایلتون رو به شما نمایش می‌ده. فراموش نکنید که با دوباره زدن همین کلید مجدد به حالت عادی شیت برمی گرده.
نکته: علامت ` رو در سمت چپ عدد 1 کیبورد کامیپوتر باید پیدا کنید. روی این کلید علامت ~ هم می بینید.

 

ترفند چهارم : پرش به ابتدای یک سطر یا ستون از لیست با کیبورد
اگر فایل شما پر از اطلاعات باشه و مرتباً بخواید به انتها یا ابتدای لیست خود برید شک نکنید که باید از کلیدهای ↓ + CTRL برای رفتن به انتهای ستون (سطر) و کلید ↑ + CTRL برای رفتن به ابتدای لیست هاتون استفاده کنید.

 

ترفند پنجم : کپی کردن سریع فرمول در یک ستون از لیست
شک نکنید که کپی کردن و یا درگ کردن زیادی کاری سخت لااقل برای من به حساب میاد‌. اگر یه لیست دارید و یه فرمول هم در اون لیست استفاده شده که باید در سایر سطرها کپی بشه، خوب کافیهDouble-Click کنید روی اون نقطه کوچیک!! (به نقطه مربع شکل کوچکی که هنگام انتخاب یک سلول می بینید اصطلاحاً Fill Handle می گن).
توجه: حتماً باید برای اینکار یک ستون در کنار فرمول شما از قبل از داده ها پر شده باشه و اگر ستونهای کناری خالی باشن این کار انجام نمی شه چرا که اکسل نمی تونه حدس بزنه که شما می خواید تا کجا کپی کنید.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *