فرماندار بافق در جلسه دهیاران از رفع مشکل آب قطرم ، گازرسانی به دهستان کوشک، تعریض جاده قطرم-شادکام و ارائه تسهیلات و وام های اشتغالزایی به روستائیان خبر داد.
به گزارش خبرنگار عصر بافق ؛ به مناسبت روز دهیاری و شهرداری ها فرماندار،بخشدار و دهیاران روستاها با امام جمعه دیدار کردند.
در این دیدار فرماندار بافق در خصوص کاهش درآمد روستاها گفت : در برنامه ۵ ساله پنجم ، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض معادن جمع آوری شده در همان شهر و روستا تقسیم میشد اما با تصویب قانون جدید از تیرماه سال ۹۶  عوارض جمع آوری شده در کل استان با توجه به  سرانه جمعیت شهرها تقسیم میشود در نتیجه آن شهرهای صنعتی مثل بافق ،اردکان و … متضرر شدند با این حال درصدد جمع آوری بودجه برای روستاها از ارگان های مختلف هستیم.
زاده رحمانی در خصوص کمبود آب قطرم بیان داشت : در جلسه با مدیرعامل ابفا با براشت اب از چاه های اطراف قطرم موافقت شده است.
وی در ادامه سخنان خود از ارائه وام های اشتغال زایی با بهره پایین خبر داد و افزود : بصورت نامحدود به متقاضیان اشتغالزایی در روستا ، وام های ۶ درصد با بازه زمانی ۵ ساله اختصاص داده میشود.
فرماندار ، بافق را شهرستان سبز از لحاظ تامین انرژی خواند و تصریح کرد : تنها دهستان کوشک مشکل گاز دارد که به زودی پیامانکار آن مشخص میگردد .
زاده رحمانی در ادامه اشاره به حوزه راه ها کرد و خاطر نشان کرد :  ۳۵ کیلومتر از راه های کشاورزی آسفالت شده است و همچنین روکش جاده کوشک- گزستان تامین اعتبار شده است.
وی افزود : در خصوص جاده قطرم – شادکام تعریض  پل ها در دست اقدام است تا باریک بودن جاده حادثه ایجاد نکند.

فرماندار در انتها از برنامه های هفته دولت خبر  داد و افزود :  در هفته دولت دوکارخانه فرواری خرما را که از تسهیلات روستایی استفاده کردند افتتاح میشود  همچنین  دهیارهایی که پروژه شاخص معرفی کنند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام دریافت میکنند.

خبر : النازخالقدادی

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *