بخشدار مرکزی بافق از کاهش سی درصدی درآمد روستاهای شهرستان بافق خبر داد.

به گزارش خبرنگار عصر بافق ؛ به مناسبت روز دهیاری و شهرداری ها ، فرماندار، بخشدار و دهیارهای روستاهای بافق با امام جمعه بافق دیدار کردند.
بخشدار مرکزی بافق با اشاره به مشکلات سالی که گذشت گفت :  از سال ۹۶ به بعد، در بحث تجمیع عوارض معادن، روستاهای بافق نسبت به سال های گذشته سی درصد کاهش درآمد داشتند .
پورامینی افزود : عوارض خارج از حریم شهر  نیز که در اختیار بخشداری بود بصورت کشوری از عهده بخشداری خارج و وارد خزانه شد.
وی از نحوه آمارگیری سامانه  سیب وزارت بهداشت انتقاد کرد و بیان داشت : بسیاری از روستایی ها از خانه بهداشت روستا استفاده نمیکنند و از مراکز درمانی سطح شهر استفاده میکنند همچنین از طرفی روستاها جمعیت فصلی متفاوتی دارند که در تابستان جمعیتشان چندین برابر فصول سرد سال است و این افزایش جمعیت در نظر گرفته نشده است در نتیجه شاهد کاهش سطح درآمدهای واریزی بر اساس جمعیت بودیم.
بخشدار خاطر نشان کرد : این سه اتفاق میتوانست بخشداری و دهیاری روستاها را زمین بزند اما با کمک معادن، ارگان ها ، بخش های خصوصی و تلاش دهیاری ها کمک هایی جمع آوری شد .
پورامینی در ادامه سخنان خود از کسب رتبه اول استانی توسط شهرستان بافق در زمینه ارائه تسهیلات اشتغال به روستاییان خبر داد و افزود : ۱۴۰ درصد  تسهیلات جهت ایجاد اشتغال به روستائیان داده شد.
وی  زنده کردن فضای روستا ها را از دیگر اقدامات انجام گرفته شده عنوان کرد و گفت :  برگزاری جشن های ورزشی ، فرهنگی ، مذهبی و … سبب  گردآوری و حضور مردم در روستاها شد.
بخشدار مرکزی همچنین از انجام خواسته ۴۰ ساله مردم سبز دشت خبر داد و تصریح کرر :  احداث جاده گزوییه خواسته ۴۰ ساله مردم سبزدشت بود که با تعامل فرماندار و استانداری در حال پیگیری است و به طور صد درصد به نتیجه خواهد رسید.
پورامینی در پایان  از تکمیل گاز رسانی ، بهبود وضع آبرسانی و … در روستاها خبر داد.

خبر : الناز خالقدادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *