به نظر شما چرا با شهرستان بافق اینگونه بی رحمانه رفتار می شود؟ مگر در این چند ماه که صحبت رفتن #فرماندار بافق بوده، فرصت انتخاب و انتصاب فرمانداری که بتواند این شهرستان را اداره کند مهیا نبوده، یا خدای نکرده عمدی در کار است و یا قرار است در این بلاتکلیفی اتفاق خاصی بیافتد؟ شهرستانی که به زعم یکی از پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه استان به جرات می تواند مدل و الگوی توسعه استان قرار بگیرد. کیست که نداند گذاشتن سرپرست و بلاتکلیف گذاشتن فرمانداری شهرستان در این موقعیت از سم نیز مهلک تراست؟ این بلاتکلیفی، جابجایی زود هنگام مدیران به هر دلیلی توسعه بافق را نشانه رفته است. در هر صورت کار به اینجا کشیده، شهرستان بافق چقدر فرصت برای از دست دادن دارد که فرماندارش هم باید بلاتکلیف بماند؟ اما موضوع مهم و حیاتی که در این برهه از زمان و با توجه به شرایط حساس فعلی باید در اسرع وقت مدیریت شود، انتخاب فرمانداری پا به کار و قوی است تا با دید بلند و به دور از حواشی و فراتر از حزب و حزب بازی به توسعه شهرستان در عرصه های مختلف بپردازد. فرمانداری کار کشته که قبلا خود را به اثبات رسانده و موفقیت در انجام امور محوله را به درستی در کارنامه اش ثبت کرده باشد. بافق دیگر توان مدیر سازی، کادرسازی، رزومه سازی و… را برای غیر بومیها ندارد. البته که بافق بدون فرماندار و بلاتکلیف بهتر و راحت تر ضربه خواهد خورد و این مهم نباید در به کارگیری یک مدیر ضعیف ولو بومی به مسلخ رود تا مردم بافق دوباره و یکبار دیگر نقره داغ شوند. بومی بودن مهم است اما همه چیز و تمام کننده نباید باشد. بافق نیاز به فرمانداری با دید وسیع و انرژی فراوان دارد که به هیچ وجه وارد بازیهای سیاسی، محله ای، منطقه ای و… شهرستان نشود که اگر این چنین شد فاتحه شهر، توسعه و آینده اش را باید خواند. از مسئولین شهرستان خواهش می کنیم که به فکر انتصاب فرمانداری بومی، متعهد، نترس و قوی و یا فرمانداری قدر، مستقل، آزاده، غیر وابسته، نه سرسپرده و نه دل سپرده مگر به مردمان خونگرم و ولی نعمتان خود در شهرستان بافق ولو غیر بومی باشند که همین الان هم خیلی دیر است. البته بنا به گمانه زنی ما برای آینده شهرستان و در این راه، چند گزینه محتمل است:
۱- عمل به خواست مردم که فرماندار بومی است و با توجه به شرایط در حال حاضر مسئولین، به احتمال زیاد تایید گزینه ای ضعیف (شایعاتی مبنی بر رد شدن چند گزینه قوی به گوش می رسد) که دیگر آیتم های مهم سابقه، کارآمدی، تعامل با مرکز استان و… مهم نباشد تا انتقام سختی از مردم گرفته شود. مردمی که دیگر حق اعتراض هم ندارند چرا که خودشان بومی خواسته بودند.
۲- با توجه به شرایط پیش رو و حساس فعلی، بیداری مردم و اعتراضها به بی عدالتی و حق خوری صورت گرفته در گذشته، فرمانداری امنیتی که فقط برای انجام ماموریت خاص و مدیریت اوضاع به نفع گروهی خاص به کار گمارده شود، این نوع فرماندار اصلا دید توسعه ای، زیرساختی، پرورش منابع انسانی ندارد و از اول نیز هدف مشخص و تعریف شده است و مسلما هر ماموریتی در یک بازه زمانی خاص به پایان خواهد رسید و باز شهرستان درگیر تغییر مدیریتهای باری به هر جهت، یکساله و دو ساله و محدود خواهد شد و زمانهای بیشتری را در حوزه های مختلف زیرساختی و توسعه از دست خواهد داد.
۳- فرمانداری شسته و رفته، با رزومه پربار، با تجربه، باران دیده (بومی و غیر بومی خیلی فرقی نمی کند) که شهرستان بافق و دردش را بشناسد و با تعامل سازنده با مسئولین بافقی و استانی، مراکز قدرت پیدا و پنهان، یکی یکی تمام امور بلاتکلیف بافق را به سرانجام رساند و باعث ایجاد امید و سرزندگی در شهرستان بافق و مردم رنج کشیده اش شود‌. (این را نوشتیم مصداق، آرزو بر جوانان عیب نیست)
۴- ادامه روال قبلی، استفاده از افرادی که مطیع، دم دست که فعلا بنا به تغییرات صورت گرفته جایگاه و پست خاصی ندارند تا با گرفتن سکان فرمانداری بافق، یکی به میخ، یکی به نعل بکوبند و منتظر اتفاقات آینده شوند.
در هر صورت فرماندار بعدی بافق هر که باشد، بومی باشد یا غیر بومی، دل سپرده باشد یا نباشد، اصلاح طلب باشد، اصول گرا و یا اعتدالی، کارکشته باشد یا نباشد، مهره باشد و دست نشانده یا مستقل و آزاده و خلاصه هر آنچه که باشد و هر آنچه که نباشد، مطالبات مردم شهرستان شفاف، مشخص، زیاد و پر و پیمان است و از هر نوعی و ما نیز با توجه به اهداف تعریف شده همچنان در کنار مردم قرار خواهیم گرفت و مطمئنا زیر تیغ نقد ما و ذره بین نظارت شدید مردم بیدار و خونگرم بافق قرار خواهد داشت و باید خود را برای سخت ترین روزهای زندگی و کاریش آماده کرده و پا به این میدان مقدس گذارد.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *