قسمت اول و بحث اصلی این نوشته، دلیل محبوبیت #بزاز_اصفهانی بود. باید اذعان داشت و اعتراف کرد که شوربختانه اکثر مسئولین در دوران مدیریت خود حال چه انتصابی چه انتخابی فرقی ندارد کمتر سعی می کنند جلوتر از مردم حرکت کرده و اقدامی فراتر از خواست مردم انجام دهند در صورتی که با توجه به نزدیک بودنشان به حلقه های قدرت تصمیم گیر و ماهیت کاری، قطعا به اطلاعات بسیار بیشتری دسترسی داشته و قاعدتا باید همیشه و در هر زمانی جلوتر از مردم حرکت کنند. با بررسی بیشتر متوجه می شویم اکثر مسئولین مربوطه (استثنا در گذشته وجود داشته و در حال حاضر نیز دارد) تا زمان تکیه بر صندلی قدرت، بیشتر سعی در حفظ مدیریت و ریاست خود کرده اند، بنابراین نتیجه این می شود که مردم از بخشی از جابجایی صورت گرفته در #مرزهای_شهرستان در سال ۷۲ پس از گذشت ۱۳ سال و سال ۸۵ مطلع می شوند که در ادامه سال ۸۷ تثبیت شده و چادرملو به همراه قریب به دویست و پنجاه کیلومتر مربع خاک بافق از شهرستان منتزع و به اردکان الحاق می شود.
در سال ۷۲ هر چند فرماندار بافق اخیری اردکانی بوده ولی بخشدار بافق و دیگر مسئولین مربوطه که احتمالا اطلاعات بیشتری از مردم در این زمینه در اختیار داشتند چه کسانی بوده اند؟ اما مردم بافق از بخش مهمتر این جابجایی و غصب بزرگ در سال ۹۱ و پس از گذشت قریب به بیست سال مطلع می شوند که تاکنون هنوز تثبیت نشده است.
همچنین مقوله جداسازی بخش بهاباد از شهرستان بافق و ارتقاء آن به شهرستان (با حاتم بخشی مسئولین و در بی اطلاعی کامل مردم شهرستان بافق، تک بخش شدن شهرستان، حتی بخشیدن ۳۵ نقطه از مناطق داخل مرز بافق به جهت کمک به اینکه آسفیج بخش دوم بهاباد شود و در نهایت شهرستان شدن بخش بهاباد بافق) نیز که در سال ۸۸ انجام شده بود دو سال بعد از وقوع مردم شهرستان از آن اطلاع پیدا می کنند. فرماندار بافق، معاون فرماندار، حراست فرمانداری، شورای اسلامی شهر بافق و دیگر مسئولین در آن زمان چه کسانی بودند که با وجودی که می شد بخش بهاباد بدون تک بخش شدن شهرستان بافق و بدون بخشیدن ۳۵ نقطه از بافق، به شهر بهاباد ارتقاء پیدا کند را با انجام چنین کارهایی و به زور تغییر، تحریف و آمارسازی به شهرستان ارتقاء دهند و مشکلاتی که اکنون گریبان بافق را گرفته بوجود آورند؟
حال اگر بیاییم و این شرایط در چند موضوع خاص یادشده را به دیگر عرصه ها نیز بسط دهیم به واقعیاتی تلخ می رسیم که سر هر انسان آزاده و دلداده به مردم و شهرش را به درد خواهد آورد. نتیجه ای که می خواهیم بگیریم اینکه تنها مسئولینی در ذهن مردم ماندگار خواهند شد و به خوبی در تاریخ از آنها یاد می شود که فارغ از تبعات هر موردی، همیشه و در همه حال منافع شهرستان و مردم را به منافع شخصی، گروهی، حزبی و جناحی، محله ای و … ترجیح داده، جلوتر از مردم حرکت کرده و مواردی که در خفا و به ضرر شهرشان در حال انجام و رقم خوردن است را نپذیرفته و یا لااقل آن را به اطلاع مردم نیز برسانند. هر چند که نتیجه این کار برایشان به شرط از دست دادن صندلی و سمتشان باشد چرا که جای صندلیشان را در قلبهای مردم باز خواهند کرد و از برکات دعای خیر مردم در آینده و زندگی خود بهره خواهند برد.
نیازی به آوردن اسمی از افراد را در این نوشته نمی بینیم چرا که مردم خود فهیم و هوشیارند و افراد را هر چند شاید بعضی موارد در کوتاه مدت امکان نداشته باشد، در بلند مدت شناسایی خواهند کرد. و قطعا هر چه زمان از مدیریتشان بگذرد این شناسایی نیز برای مردم و عموم آسانتر خواهد بود و چیزی که مهم است و باید مسئولین در هر سمتی سرلوحه کار خود قرار دهند این است که امکان ندارد “ماه برای همیشه پشت ابر بماند”
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *