فرماندار بافق  در  دیدار خود با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی از يك طرح لوله گذاري و يك واحد در حال احداث فرآوری خرما شهرستان بازدید به عمل آورد.

فرماندار بافق در حاشیه این بازدید با تاکید بر بحث افزایش بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی که بصورت جدی توسط دولت پیگیری می شود،گفت: ایزولاسیون و لوله گذاری چاه های کشاورزی از جمله طرح هایی است که با این هدف در شهرستان بافق انجام می گیرد.

وی با اشاره به تخصیص اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان بصورت بلاعوض توسط دولت افزود: حدود 130 هکتار از باغات تحت پوشش این طرح می باشند.

زاده رحمانی در خصوص فرآوری خرما در شهرستان بافق به عنوان تولید کننده انحصاری این محصول در استان یزد، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته به ویژه اصلاح باغات خرما و نخیلات، سال به سال بر توليد این محصول گرمسیری افزوده می شود.

فرماندار بافق وجود صنایع جانبی و تبدیلی خرما و فرآوری آن را از جمله ضرورت هاي اين شهرستان دانست و گفت: 2 واحد تولید به این منظور در شرف تکمیل و شروع به کار است و قطعاٌ در سال جاری محصول خرما کشاورزان و باغداران بافقی را برای ذخیره سازی و فرآوری خریداری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از این طرح ها هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است،یادآور شد: فاز اول طرحی که امروز مورد بازدید قرار گرفت حدود 1 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از طریق تسهیلات توسعه اشتغال روستایی تامین اعتبار شده است و در اختیار مجری طرح قرار می گيرد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *