ویندوز ۱۰ به شما این امکان را می دهد تا به جای یک کلمه عبور طولانی با یک پین عددی لاگین کنید. اگر شما یک صفحه کلید داشته باشید که در آن پد عددی وجود داشته باشد، بعد از فعال شدن دکمه Num Lock می توانید از عددها برای وارد کردن پین استفاده کنید. در آموزش امروز نحوه روشن کردن همیشگی Num Lock در هنگام بوت ویندوز را به شما آموزش می دهیم. با این کار شما دیگر مجبور نیستید برای استفاده از کلید Num Lock کیبورد را فشار دهید.
How to Enable Num Lock Automatically When Your Computer Boots

یکی از مشکلات که برخی از کاربران ویندوز با آن مواجه می شوند این است که کلید Numeral Lock یا Num Lock فعال نیست، خاموش است و یا در هنگام راه اندازی مجدد ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ غیرفعال است. اگر شما برای ویندوز خود کلمه عبور تعریف کرده باشید هنگام لاگین ویندوز شما باید با استفاده از کلیدهای عددی که معمولاً در سمت راست کیبوردهای لپ تاپ و کامپیوترهای دسکتاپ تعبیه شده است رمز عبور خود را وارد کنید. اما گاهی اتفاق می افتد که کلید Num Lock برای شما فعال نمی شود. در آموزش امروز عصر بافق ما قصد داریم نحوه روشن کردن اتوماتیک و همیشگی دکمه Num Lock را در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ به شما آموزش دهیم.
نحوه روشن شدن اتوماتیک Num Lock از طریق ویرایش رجیستری ویندوز ۱۰، ۸ و ۷
ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ حاوی تنظیمات رجیستری است که وضعیت دکمه های Num Lock, Caps Lock و Scroll Lock در هنگام بوت را کنترل می کند. شما باید این تنظیمات رجیستری را تغییر دهید تا ویندوز به طور خودکار کلید Num Lock را هنگام بوت شدن فعال کند. خب برای اینکه ویرایشگر رجیستری را باز کنید در منوی Start شروع به جستجوی عبارت Regedit کنید. در نتایج ظاهر شده روی فایل اجرایی Regedit کلیک کنید.

 

حالا در سمت چپ به مسیر HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard بروید. در سمت راست روی InitialKeyboardIndicators دابل کلیک کنید و در ویندوز ۷ و 10 در پنجره ظاهر شده مقدار فیلد Value را به ۲ و در ویندوز ۸ و بالاتر به مقدار ۸۰۰۰۰۰۰۰ , ۸۰۰۰۰۰۰۱ , ۸۰۰۰۰۰۰۲ و غیره تغییر دهید.

بعد دوباره به سمت چپ پنجره برگردید و به مسیر HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard بروید. در اینجا هم روی InitialKeyboardIndicators دابل کلیک کنید و در پنجره ظاهر شده مقدار فیلد Value را به 2147483648 تغییر دهید

.

پس از اتمام کار برای روشن ماندن num lock فقط باید سیستم خود را ریستارت کنید تا ویندوز به طور خودکار Num Lock را در هنگام بوت شدن فعال کند.

مهدیه عبداللهی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. ناشناس

    سلام
    سرکار خانم عبداللهی در ویندوز 10 اینکار را انجام دادم..ولی هنگامی که کامپیوتر را خاموش کرده و سپس راه اندازی میکنم …کلید num lock غیر فعال هسن هنوز.

    • مهدیه عبداللهی

      سلام به شما
      .
      لطف کنید مجدداً وارد رجیستری سیستمتون بشید و در همون مسیر
      HKEY_CURRENT_USER\control panel\keyboard اینبار مقدار عددی intialKeyboardIndicators رو از 2 به 2147483648 تغییر بدید و مجدداً سیستمتون رو راه اندازی کنید.
      اگر با این روش هم مشکلتون حل نشد عنوان بفرمایید تا با هم روش دیگه ای رو جلو بریم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *