امروز میخوایم با ابزار Remove Duplicates اکسل آشنا بشیم. این ابزار به ما کمک میکنه که رکوردهای تکراری رو بدون زحمت اضافی از داده های خودمون حذف کنیم.
جدول زیر رو در نظر بگیرید:

 

 

حالا میخوایم ببینیم چطوری میتونیم به کمک ابزار Remove Duplicates اکسل، رکوردهای تکراری رو از جدول خودمون حذف کنیم. برای شروع کار ستون های A تا C (ستون هایی که اطلاعات ما در اونها قرار دارند) رو انتخاب میکنیم. بعد مثل تصویر زیر از تب DATA روی گزینه Remove Duplicates کلیک میکنیم.

 

 

با کلیک کردن روی این گزینه پنجره زیر باز میشه.

 

 

در این پنجره ما مشخص میکنیم در صورتیکه کدام ستون ها دقیقاً تکراری بودند سطر تکراری حذف بشه. به عنوان مثال اگر ما در این پنجره فقط تیک مربوط به نام و نام خانوادگی رو فعال کنیم سطرهایی که نام و نام خانوادگی اونها تکراری مشابه هم هست پاک میشن (سطرهای 7 و 11 در مورد علی حسن پور) و فقط یک سطر باقی میمونه (سطر 2). این در حالیه که ممکنه شماره شناسنامه اونها با هم متفاوت باشه (سطر 11). اگر بخوایم فقط سطرهای تکراری که نام، نام خانوادگی و شماره شناسنامه اونها یکسان هست پاک بشن (سطر 7 که کاملاً مشابه سطر 2 هست) باید تیک مربوط به شماره شناسنامه رو هم فعال کنیم.
در قسمت بالای پنجره گزینه My Data has headers قرار داره. اگر این گزینه فعال باشه سطر اول داده ها به عنوان سرستون لحاظ میشه و در صورت تکراری بودن پاک نمیشه. گزینه های Select All و Unselect All هم برای فعال یا غیرفعال کردن تیک تمام گزینه ها به کار میره.

پیروز و سربلند باشید
مهدیه عبداللهی

برچسب ها : , ,
  1. محسن

    با سلام و تشکر از شما

    • مهدیه عبداللهی

      سلام و وقت بخیر
      .
      خواهش میکنم و تشکر از سایت خوب عصر بافق که مطالب بنده رو در اختیار شما دوستان قرار میدن.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *