این ضرب المثل را بارها شنیده ایم و برای بیشتر افراد در ظاهر اهمیت دارد ولی در عمل از خاکستر هم بی ارزش تر است.
#وقت در همه جا و در هر مکانی با ارزش تر از طلاست. شاید بگویید چرا؟
اگر بیشترین مقدار طلا را از دست بدهیم بالاخره با اندکی تلاش می توانیم دوباره آنرا بدست آوریم اما زمان را اگر بیهوده از دست دادیم قابل برگشت نبوده و دیگر نمی توان آن را با هیچ چیزی جبران کرد و بدست آورد.
اگر برای هر کاری که نظر ما را به خود جلب کرده بخواهیم وقت بگذاریم قطعا از کار اصلی خود باز خواهیم ماند. ولی اگر برای کاری که درست و با توجه به شرایطمان انتخاب کرده ایم وقت گذاشتیم، بعد از انجام دادن و دیدن نتیجه خوب آن خدا را شکر می کنیم که وقتم را بیخود و بیهوده از دست ندادم ولی اگر بر اثر اشتباه در انتخاب کار درست نتیجه مطلوب را به دست نیاوریم افسوس خواهیم خورد که چرا وقت خود را هدر دادم.
خب چه باید کرد که وقتمان را بیهوده از دست نداده و بعد از پرداختن به کاری نگوییم اگر این کار را نکرده بودیم و یا کار دیگری را انجام داده بودیم بهتر بود؟ بهترین کار این است که از فرصتهای بدست آمده کمال استفاده را برده و از کارهای بیهوده و باطل دوری کنیم.
هر فردی برای اینکه وقتش را هدر ندهد خوب است که به همه امور پیش رو بله نگوید و قدرت و توان نه گفتن را در برابر کارهایی که ممکن است وقتش را بیهوده هدر بدهد داشته باشد. اگر در زندگی برای خود هدف و برنامه ای داشته باشیم و در انجام همه کارها رضایت خداوند را مد نظر قرار دهیم، این امر باعث می شود که بیشتر از کارهای بیهوده دوری کرده و چون رضایت خداوند را نیز در کنارش در نظر گرفته ایم در انجام آن موفقیت بیشتری کسب کنیم. یکی از علتهایی که باعث می شود وقتمان را هدر داده و ارزش واقعی زمان را ندانیم نداشتن هدف در زندگی است. اگر در زندگی برای خود هدف داشته باشیم بهتر می توانیم کارهای مفید را انتخاب کرده و انجام دهیم و از افسوس خوردن در آینده نیز جلوگیری کنیم. در نهایت کسی برایش وقت ارزش داشته و از طلا هم باارزش تر است که از کارهای بیهوده، باطل و بدون هدف دوری کرده است. پس بیایید قدر لحظه به لحظه زندگی را بدانیم و از انجام کارهای بی هدف دوری کنیم تا نرسد روزی که بگوییم حیف از آن وقتی که برای فلان کار گذاشتیم یا اگر به چند سال قبل برگردیم خیلی از کارها را دیگر انجام نخواهیم داد تا بتوانیم آینده خوبی برای خود، خانواده خود و حتی جامعه رقم بزنیم.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *