به گزارش خبرنگار عصر بافق ؛ طی چند روز گذشته ، مجتمع ۴۰ واحدی یاس واقع در کوچه بنیاد مسکن بافق که بصورت مشارکتی از سوی بهزیستی برای معلولین ساخته شده بود پس از گذشت تنها سه سال از زمان تحویل دچار نشست و ترک خوردگی شد.

ساکنین  با شنیدن صدای ترک خوردن مجتمع ، از ترس آوار شدن ساختمان بر سرشان به کوچه ها پناه بردند و در طول این مدت حتی شب ها را در بیرون از منزل به صبح رساندند.

آن ها که طی تماس تلفنی با رئیس بهزیستی راه به جایی نبردند مشکل را در فضای مجازی مطرح کردند . ( حرف هایی زده شد که بعدا از سوی مسوولین تکذیب شد ! )

پس از آن رسانه ها به سرعت پوشش دادند و پای مسئولین به مجتمع باز شد.

رئیس بهزیستی ، پیمانکار و رئیس نظام مهندسی شهرستان از مجتمع بازدید کردند و نظرات خود را ارائه دادند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان شهرستان درباره علت وقوع این مشکل گفت: این ترک ها به دلیل درز انقطاع بین دوساختمان است و افت و خیز دما سبب ایجاد ترک ها گشته است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما  مبنی بر اینکه برخی از شکاف ها به درز حرارتی ربطی ندارد گفت : باید بررسی بیشتری شود.
عبدالناصر حسینی در خصوص مقصر حادثه بیان داشت : وقتی مهندس ناظر پای برگه را امضا میکند بدین معناست که اگر اتفاقی افتاد تمام تقصیرات را میپذیرد حال باید بررسی شود که آیا پیمانکار مقصر است یا مهندس ناظر ؟
وی خاطر نشان کرد :  مجتمع از لحاظ امنیت مشکلی ندارد .

 

در ادامه بازدید ، رئیس بهزیستی بافق گفت : طبق نظرات کارشناسی این شکاف ها ناشی از نشست زمین نیست.
خوشگذران علت حادثه را عدم رعایت درزهای حرارتی در نماسازی عنوان کرد و افزود : به دلیل اینکه در حین کار پیمانکار اول خلع و کار به پیمانکار دوم سپرده شد این مشکلات به وجود آمد و درزهای حرارتی در نماسازی رعایت نشد. در واقع اگر  تک پیمانکار بود این مشکلات بوجود نمی آمد. ‌ (؟!)
وی خاطرنشان کرد : پیمانکار ملزم به تعمیر ساختمان شده است . نما را برمیچیند اصول مهندسی درزهای حرارتی را رعایت میکند وایزوگام پشت بام را نیز تعمیر میکند.
رئیس بهزیستی در پایان قول پیگیری داد و گفت : از طریق یکی از بنگاه های سطح شهر محلی برای اسکان موقت ساکنین در نظر گرفته شده است و در این مدت پیگیری و بررسی لازم انجام میشود .

پس از آن ؛ فیلمی از بازدید شبانه نماینده مردم  از مجتمع یاس در کانال های خبری منتشر شد که در آن صباغیان اعتراض خود را به شدت بیان کرد و از مسئولین خواست جوابگو باشند.
صباغیان گفت : پول از چند خانواده مستمند گرفتند و اینجور خانه ای ساخته اند سه شب است در کوچه خوابیدند  مسئولین پاسخگو باشند منِ نماینده، شهردار، فرماندار، استاندار ، وزیر همه در برابر این اتفاق مسوولیم!

فرماندار بافق نیز از اعزام کارشناس رسمی دادگستری و همچنین رایزنی با مدیر کل بهزیستی استان خبر داد.

 

عصر بافق : به راستی چه کسی مقصر است  ؟ پیمانکار که اصول مهندسی را رعایت نکرده است ؟ مهندس ناظر که بدون بررسی لازم زیر برگه نظارت را امضا کرده است؟ بهزیستی که متولی این پروژه بوده است ؟

چه کسی پاسخگوی این رعب و وحشت ایجاد شده در بین ساکنین ساختمان است ؟ برای دلجویی از قشر ضعیف و زحمتکش معلولین چه اقدامی صورت خواهد گرفت؟!

حال که این اتفاق افتاده بهتر است هرچی سریعتر مشکل را حل کنند از ساکنین دلجویی، با مقصر حادثه برخورد و با تعمیر اصولی ساختمان امنیت را برقرار کنند !
امید است دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم….

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *