در این وانفسای موج جدید گرانی در اکثر کالاهای مورد نیاز مردم، در بازار پخش #مواد_غذایی اتفاقات ناخوشایندی در جریان است که دل هر انسانی را به درد می آورد. البته یک سری کالا ها که به کالاهای لوکس معروف است و نیاز اولیه نیست زیاد به مردم فشار نمی آورد چرا که می توان بدون آنها هم به زندگی ادامه داد اما بحث #مواد_خوراکی و ملزومات زندگی هر خانوار مقوله مهم و حیاتی است که حتما باید در این حوزه نظارت شدیدتری صورت گیرد. اما اخباری که به گوش می رسد چندان رضایت بخش نبوده و نظارت ضعیف را بیشتر نمایان می کند که تنها مربوط به شهرستان ما هم نبوده و کلی است.
متاسفانه تولید کنندگان مواد غذایی و مایحتاج ضروری روزانه مردم برای سود بیشتر و فرار از #نظارت_تعزیرات اقدام به درج قیمتهای سرسام آور و غیر واقعی بر روی کالای خود می کنند. در حال حاضر تعداد زیادی از تولید کنندگان مواد غذایی برای ترغیب مغازه دار به خرید به عنوان حلقه آخری که با مصرف کننده نهایی در ارتباط است اقدام به گذاشتن #جایزه روی اجناس خود می کنند به این صورت که مثلا برای همبرگر که روی آن قیمت ۷۰۰۰ تومان درج شده به ازای خرید هر کارتن همبرگر یک کارتن تحت عنوان پاداش خرید یا تخفیف خرید به صورت مجانی در اختیار مغازه دار قرار می گیرد. در نتیجه قیمت خرید مغازه دار به نصف کاهش یافته ولی در فاکتورها همان قیمت دو برابر و غیر واقعی ثبت می شود. کمتر مغازه دار و لبنیاتی پیدا می کنید که از قیمت درج شده روی اجناس کمتر بفروشد در نتیجه مغازه دار ضمن فرار از تعزیرات، جنس مورد نظر را دو برابر قیمت به دست مصرف کننده و خریدار می رساند. جالبتر اینکه هر چند این روش کار که سود بیشتری را روانه دخل فروشنده کرده و به مصرف کننده فشار مضاعفی وارد می کند در اصناف دیگر نیز به چشم می خورد ولی در صنف خوراکی و لبنیات این داستان شدیدتر بوده و قسمت غم انگیز داستان همینجاست. یا در مورد دیگری که واقعا نوعی فریب و سوء استفاده از عدم ثبات بازار و قیمتها در نوع خود به حساب می آید این بوده که کارخانه دار قیمت جدید و افزایش یافته محصول خود را روی کالا درج اما به مغازه دار و مراکز پخش با قیمت قدیم حساب و کتاب می کند.
این پدیده و روش کار و به خصوص در بخش مواد غذایی و خوراک روزانه مردم چند سالی است به این شکل در جریان بوده و برخوردی که باید با آن صورت نگرفته است.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *