بعضی وقتها کلمه مخترع یا اختراع کردن را که می شنویم تصورمان شاید این باشد که کارهای عجیب باید صورت گیرد و یا خیلی وسایل پیچیده ای باید درست کنند و فرد مخترع چه فرد عجیب و غریبی است که البته در بعضی مواقع این طور هم هست. ولی در بعضی موارد با خیلی وسایل ساده و پیش افتاده و افرادی حتی یک کشاورز و یا دامدار البته با فکر، تعقل و سرهم کردن اشیایی، وسیله ای را برای راحتی کار خود درست می کند که قبلا به این شکل وجود نداشته که شاید ارزش ثبت کردن داشته و یا حتی نداشته باشد و یا خود فرد حاضر به انجام این کار نباشد.
چند روز پیش خبر دار شدیم که یک کشاورز و دامدار بافقی برای راحتی کار خود در درست کردن تلف (قره قروت) با فکر، درایت و خیلی وسایل ساده و ابتدایی دستگاهی را برای این کار درست کرده است. این دستگاه خیلی ساده در کار درست کردن تلف به جای حداقل 10 نیرو برای هم زدن و زمانی حدود 2 ساعت را به یک نیرو و زمانی حدود فقط 20 دقیقه کاهش داده است. سازنده دستگاه #محمد_علی_جلوداری از کشاورزان و دامداران محله سفلی شهرستان بافق که با کمی فکر این کار را انجام داده است .
همچنین این دامدار مخترع چند سال گذشته دستگاهی را برای بالا رفتن آسانتر و با ایمنی بیشتر از درخت خرما ساخته که مورد استفاده خود و دیگران قرار گرفته است .انشاالله که مسئولین عزیز از نزدیک شاهد فعالیتهای این کشاورز و دامدار مخترع باشند.

تهیه خبر و عکس: ذبیح الله کارگران

برچسب ها : ,
  1. مجید

    دمت گرم همشهری،خدا قوت

    • ذبیح الله کارگران

      سلام دربافق سرمایه های انسانی زیادی هستند که امکان سرمایه گذاری کردن بر روی ایده هایشان راندارند وگرنه جزء بهترین مخترعین می شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *