می خواهیم به امید خدا تمام موارد و مشکلات شهرستان بافق را که در این یکسال فعالیت سایت خبری تحلیلی #عصر_بافق از نزدیک لمس کرده ایم و برایش قلم زدیم و همزمان با غصه اش پیر شدیم در این نوشته سرجمع بیاوریم. این نوشته همچنان ادامه دارد…
#تحریف_واقعیتها و القای این دخل و تصرفها در تاریخ، اسامی و اعداد در حوزه های مختلف کاری بس ناجوانمردانه و ناپسند بوده که در گذشته شهرستان بافق بارها از این محل ضربه خورده است. این کار با پیش بینی آینده توسط حریف یا رقیب، آگاهانه و در جهت نشان دادن وارونه حقیقت، کم اهمیت نشان دادن شهرستان به لحاظ استراتژیک، موقعیتها، ظرفیتها، زیرساختها، امکانات و … صورت گرفته و همچنان نیز ادامه دارد و در سایه کم توجهی و بی اهمیت انگاشتن آن از طرف بافقیها و عدم حساسیت لازم و کافی، از آن به عنوان حربه ای موثر که بارها توانسته زیاده خواهها را در استان منتفع کند به خوبی استفاده شده است. موارد و مثال در این خصوص زیاد است، از چادرملو و چادرملون گرفته تا ادعای نبود و کمبود خوراک در بهشت معادن ایران برای فولاد کسری و به تعطیلی کشیدن آن که هنوز که هنوز است و بعد از گذشتن سالها مسئولین شرکت سنگ آهن به دنبال به ثمر رساندن فولاد در بافق هستند.
در صورتی که سنگ آهن چاه گز و زاغیا به چادرملو بار می شود و به تازگی آنومالیهای شمالی و میشدوان نیز به مزایده گذاشته شده و با توجه به دی نوزده ای که اردکان به آن دست درازی کرده، باعث تاسف است که یکی از بهانه های عدم تکمیل گندله و فولاد ابویی و با سوء استفاده از این تحریفها و القائات تاکنون همین بهانه کمبود یا تامین خوراک بوده است‌.
از دیگر موارد تحریف بزرگنمایی دره انجیر اردکان و اشتباهات فاحش در کتاب جغرافیای استان که بیشتر به نظر می رسد آگاهانه و در جهت اهدافی بوده می توان نام برد. اشتباه در آمار جمعیت شهرستان و همچنین در اسامی مکانها در کتاب جغرافیایی که در یک استان تدریس می شود چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و قطعا کم جمعیت نشان دادن منطقه ای در جهت کاستن از اهمیت منطقه ای و استراتژیک آن کمک شایانی خواهد کرد که این امر در کنار این زیان به تحقیر شهرستان بافق و مردمش نیز منجر خواهد شد. نتیجه پیگیری اصلاح اشتباهات فاحش صورت گرفته در کتاب جغرافیای استان نیز فعلا جزو مسائل و مشکلات لاینحل بافق لیست و ماندگار شده است و هیچ مسئولی گزارش شفافی در این زمینه و نتایج آن منتشر نکرده است.
ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *