در بسیاری موارد ممکن است برای کاربرد های مختلف بخواهید به جای نگهداری از بعضی اسناد با فرمتهای گوناگون آنها را با فرمت PDF ذخیره کنید. بعنوان مثال در این سالها به کاربران زیادی برخورد کرده ام که برای جابجایی اطلاعات و نگهداری مناسب از اسناد خود ترجیح می دهند آنها را با فرمت PDF ذخیره کنند. برای این کار راه های زیادی وجود دارد، شاید برای رفع این نیاز به دانلود نرم افزارهای مختلف روی آورده باشید و یا حتی از ابزارهای آنلاین متعددی که برای این کار وجود دارند استفاده کرده باشید.
اما باید به شما بگویم که اگر از ویندوز 10 استفاده میکنید نیاز به این کارها نیست. شما با استفاده از قابلیت ویندوز 10 خیلی راحت میتوانید بدون استفاده از نرم افزار، کار تبدیل فرمت اسناد خود به PDFرا انجام داده و نیاز خود را بر طرف کنید. پس با ادامه این آموزش همراه ما باشید.
چنانچه قصد تبدیل اسناد مجموعه آفیس (ورد، اکسل و ….) ، یا حتی تصاویر را به فرمت PDF دارید کافیست سند خود را باز کرده و از منوی File>Print را انتخاب کنید. و از بین پرینترهای لیست شده Microsoft Print to PDF را انتخاب کنید. اکنون بر روی گزینه Print کلیک کرده و در پنجره باز شده نام مناسبی به سند خود بدهید و دکمه Save را کلیک کنید. مشاهده میکنید که به سادگی چند کلیک سند خود را به PDF تبدیل کرده اید.!

 

 

نکته : چنانچه گزینه Microsoft Print to PDF را در میان گزینه ها مشاهده نکردید شاید قبلا این ویژگی را غیر فعال کرده بودید. برای فعال کردن به مسیر Control Panel > Programs and Features > Turn Windows features on or off مراجعه کرده و آن را فعال کنید.

 

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *