می خواهیم به امید خدا تمام موارد و مشکلات شهرستان بافق را که در این یکسال فعالیت سایت خبری تحلیلی #عصر_بافق از نزدیک لمس کرده ایم و برایش قلم زدیم و همزمان با غصه اش پیر شدیم در این نوشته سرجمع بیاوریم. این نوشته همچنان ادامه دارد…

در ادامه داستان دنباله دار شهرستان بافق و مسائل فراوان حل نشده آن در این قسمت می پردازیم به دو مبحثی که جهت توسعه متوازن هر شهری مهم و حیاتی است و متاسفانه برای شهرستانهای محروم، دور از مرکز و مناطقی که به هر دلیلی نتوانستند نیروپروری کرده و جای خود را در سطوح مدیریتی شهرستان، استان و کشور باز کنند و از داشتن نماینده بومی نیز در مجلس محروم بوده اند، وضعیت در این دو حوزه بسیار اسفناک، به دور از ذهن و غیر قابل باور بوده و همچنان نیز هست. در مقوله جذب نیروی انسانی در چارت سازمانی تعریف شده اداره ها هر چند بر اثر پیگیری حرکت رو به اصلاحی شروع شده ولی کافی نیست و باید به آن سرعت بخشید. با تخلفات فراوان صورت گرفته در این عرصه، ضمن اینکه شهرستان ظرفیتهای اشتغال، نیروپروری و مدیر سازی را از دست داده ضررهای فراوان نادیده زیادی به ارباب رجوع این اداره ها و در کل به مردم شهرستان وارد شده است.
اطلاعات ما در همین یکسال ورود به این حوزه به ما می گوید که تقریبا چارت تمامی اداره های شهرستان ناقص و از میزان نیروی مورد نیاز و تعریف شده طبق قانون کمتر است. از آسیبهای دیگری که بر اثر بی توجهی، بی اطلاعی و در کل عدم پیگیری و مطالبه از طرف مسئولین شهرستان و حتی مسئولین خود اداره ها می توان به آن اشاره کرد، استفاده غیر قانونی از محل استخدام و جذب نیروی شهرستان در مرکز استان و شهرستانهای دیگر استان بوده است‌. اداره هایی که ما مطمئنن و مستند می توانیم به آن اشاره کنیم، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره فرهنگ و ارشاد و… و در راس تمامی اینها فرمانداری شهرستان بافق می باشد. (قطعا در آینده و با کمک دلسوزانی از اداره های دیگر پس از دسترسی به اطلاعات مورد نیاز، پیگیری تکمیل نیروی انسانی آنها را نیز وظیفه خود می دانیم) در کل در تخصیص نیروی انسانی و مجوز جذب به شهرستان جفا شده و آخرین مورد آن نیز در سهمیه جذب آموزش و پرورش نمایان شد. آموزش و پرورش بافق نیز مانند تمام اداره های شهرستان در حال حاضر از کمبود شدید نیرو رنج می برد و از بیش از ۳۰ نفر نیروی حمایتی با آن وضعیت پرداخت حقوق استفاده می کند.
بحث مهم دوم تخصیص بودجه های مصوب استانی است که در این داستان غم انگیز بیشترین ضربه را شهرستان در گذشته و به واسطه وجود شرکت سنگ آهن و دستاویز قرار دادن آن توسط مسئولین استانی خورده و اکنون با سرعت بسیار پایین در حال اصلاح است که اصلاح این مورد قطعا با مقاومتهای شدید همراه بوده و بسیار زمانبر است.
زمانی می توان به عمق فاجعه بیشتر پی برد که می فهمید بودجه مصوب یک مدیریت در شهرستان بافق با جمعیت بیش از پنجاه هزار نفر مبلغ ناچیز ۶۰ میلیون تومان در سال و در جایی دیگر تفاوت بودجه اختصاصی بین دو شهرستان از میلیون تا میلیارد بوده که اشک رئیس اداره بومی را در آورده است که واقعا به این وضعیت باید هم گریست ولی نباید ناامید شد بلکه باید با حوصله و در آرامش و از راهکارهای قانونی و اهرمهای زیادی که در اختیار هست استفاده نمود و به مطالبه گری در این زمینه ادامه داد. کما اینکه نماینده مجلس نیز با توجه به اطلاعاتی که در دسترسش بوده که قطعا تفاوتها را دیده بارها به این مقوله ورود کرده هر چند نتایجی نیز داشته ولی همچنان درخواست اصلی وی مبنی بر انتشار تخصیص بودجه های دولتی به شهرستانها بی جواب مانده است.
ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *