#مجمع_نمایندگان_استان پس از کلی کار کارشناسی به نتیجه رسیدند اما ای کاش دلایلشان را برای خودشان نگه می داشتند و در نامه درخواست مرقوم نمی فرمودند.
“نظر مجمع نمایندگان استان یزد در مورد افزایش تعداد نمایندگان بر اساس نامه ای که در شبکه های اجتماعی منتشر شده؛ برای افزایش دو نماینده به تعداد نمایندگان استان، مجمع نمایندگان مصوبه اصلاح #حوزه_های_انتخابیه را به شرح زیر تصویب و به کمیسیون شوراها ارسال کرد:
۱- حوزه جغرافیایی یزد و اشکذر به لحاظ جمعیت: دو نفر
۲- حوزه جغرافیایی اردکان به لحاظ جمعیت و وسعت جغرافیایی: یک نفر
۳- حوزه جغرافیایی میبد به اضافه بخش نودوشن و سورک به لحاظ جمعیت بیشتر بعد از مرکز استان: یک نفر
۳- حوزه مهریز، بافق و بهاباد به لحاظ جمعیت و تقارب جغرافیایی: یک نفر
۴- حوزه تفت، ابرکوه و خاتم به لحاظ جمعیت و تقارب جغرافیایی: یک نفر”
با دیدن این رای و تصمیم، به همان پیشنهاد قبلی که ایراد گرفتیم راضی شدیم که در مورد قبل همان یک اشتباه بود که اکنون نه تنها آن اشتباه که باعث شده بود نماینده اردکان در مجلس مادام العمر شود اصلاح و جبران نشد بلکه یک اشتباه دیگر نیز صورت گرفت که قطعا در آینده دودش به چشم شهرستانهای محروم و حتی مرکز استان خواهد رفت.
اینکه چطور نمایندگان محترم به این نتیجه رسیدند که خیلی هم دور از ذهن نبود بماند ولی اینکه در هر حوزه به شاخصه ای اشاره و استناد کنند تا نتیجه دلخواهشان حاصل شود بیشتر درد دارد. (برای اردکان و میبد که تقریبا یکی هستند و به هم چسبیده و اکنون برای دوره پنجم نماینده در مجلس دارند، آگاهانه قرابت در نظر گرفته نمی شود و ملاک جمعیت و وسعت می شود)
مجمع نمایندگان محترم استان اگر تا ابد مدرک و سند بیاورید که این تفکیک به عدالت نزدیک است ما هم تا ابد داد خواهیم زد که این عین بی عدالتی و تبعیض است و بویی از آن نبرده است و شما مهر تایید زدید به اینکه این بی عدالتی و تبعیض محرز ادامه پیدا کرده تا دو شهرستان در استان تا ابد در مجلس نماینده داشته باشند. آن هم دو شهرستانی که کمترین مزه بی عدالتی را در این عرصه طی بیست سال قبل چشیده اند.

شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *