اگر شهرستان بافق به همین شکل در #مسیر_توسعه ادامه داده و گام بردارد هر چند شاید به سرمنزل مقصود در توسعه نرسد و یا با سرعت کمتر و در زمان بیشتری به این مهم و یا بخشهایی از آن دست یابد ولی یک چیز کاملا مشخص است و آن چیزی نیست جز اینکه: شهرستان بافق با سرعت در جهت #ابداع یک #فرهنگ_لغت جدید و مختص شهرستان و مردمان محرومش در حال حرکت است. از #عدالت گرفته که معنیش در تفکیک حوزه های انتخابیه کامل شد تا حتی واژه تخصصی #پلی_کلینیک!
ما اطلاعاتمان از امکانات، نیروی انسانی، تجهیزات، پزشک متخصص و … پلی کلینیک تامین اجتماعی بافق کم است ولی با همین اطلاعات کم هم می شود همه به نتیجه ای که ما رسیدیم برسند، اینکه ساختمان ساخته شده در بلوار ورودی شهر اسمش هر چه هست پلی کلینیک نیست.
“پلی کلینیک، در لغت به معنای مرکز بهداشتی – درمانی است که دارای درمانگاه‌های مختلف بوده و در صورت لزوم امراض و بیماری‌های مختلف را در آن جا مورد مداوا قرار می‌دهند.” تعریف پلی کلینیک بسیار ساده است و شرایط آن را می توان از نظر فنی بیشتر بررسی کرد که در آینده به آن خواهیم پرداخت. اما تعریفی که از کلینیک یا درمانگاه یافتیم این بود: “ساختمان یا بخشی در بیمارستان یا مرکز بهداشتی – درمانی که به درمان بیماران یا مراقبت پزشکی از بیماران سرپایی اختصاص دارد. معمولاً درمانگاه موسسه‌ای مستقل است که به درمان بیماران می‌پردازد ولی برخلاف بیمارستان بیماران را بستری نمی‌کند. در ایران درمانگاه معمولاً می‌تواند دارای بخشهای پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، داروخانه، مامایی، رادیولوژی، آزمایشگاه و … باشد. هر درمانگاهی بجز مؤسس باید برای هر شیفت فعال خود دارای مسئول فنی پزشک باشد. درمانگاه می‌تواند عمومی یا تخصصی (مانند درمانگاه پوست و مو یا درمانگاه دندانپزشکی) باشد.” اما در حال حاضر چند سوال داریم که بهتر است مسئولین مربوطه جهت نشر و اطلاع مردم بافق به آن پاسخ گویند:
۱- ساختمان واقع در بلوار ورودی شهر چیست؟
۲- با توجه به پاسخ سوال اول چه امکانات و تجهیزات سخت افزاری برای چنین مکانی نیاز هست و اکنون چه تجهیزاتی در آن ساختمان مستقر و در حال استفاده است؟
۳- ساعت کاری پاسخ مورد اول باید به چه شکل باشد؟ ظاهرا در تعاریف اولیه که خواندیم نوشته بود شیفت های کاری و از آن برداشت شبانه روزی می شود.
۴- تعداد نیروی مورد نیاز پاسخ مورد اول چند نفر است و اکنون چند نفر در آن ساختمان مشغول به کار هستند و با چه ساز و کاری جذب شده اند؟
۵- آیا در گذشته افرادی بوده اند که با استفاده از چارت سازمانی و فضای ایجاد شده ساخت این ساختمان در بافق جذب شده باشند و اکنون در بافق نباشند؟
۶- آیا تجهیزی بوده که برای این ساختمان خریداری شده باشد و به علت نبود متخصص لازم از شهرستان به مکان دیگری منتقل شده باشد؟
و خیلی سوالهای دیگر که بعد از دریافت پاسخ (البته اگر باشد) و یا عدم دریافت پاسخ در آینده بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *