وعده داده بودیم در خصوص “رقابت در صنایع پرآب خواه و بازی آبکی با مردم” بنویسیم اما در این وانفسای دروغ و تظاهر، اطلاعاتی می خواستیم که خودمان متهم نشویم و با کمال تعجب همه آن اطلاعات یکجا، خلاصه و مفید، تمام و کمال در نوشته زیر آورده شده است و ما از آقای هادی بشیرزاد، رئیس بودجه و گزارشات مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو ممنونیم. این نوشته بسیاری موارد پنهان از دید مردم و دروغ پردازی برخی مسئولین استان را عریان می کند. بر این سند تحلیلها می توان نوشت.
اردکان امروز نوشت:
🔷سهم 22 درصدی چادرملو از آب انتقالی خلیج فارس / اجرای فاز نخست در پایان سال 98
🔸هادی بشیر راد، رئیس بودجه و گزارشات مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو:
🔹در طرح اولیه تجهیز معدن چادرملو، آب مورد نیاز این مجتمع از منطقه بهاباد به فاصله حدود 65 کیلومتری تامین می‌شد. به این ترتیب که در منطقه یاد شده، 10 حلقه چاه حفر و آب به مجتمع منتقل می‌شد.
🔹در ادامه برای تضمین هرچه بیشتر تامین آب چادرملو، پروژه دیگری در 15 کیلومتری معدن واقع در منطقه آبخیز دشت سپیدان به اجرا درآمد. در این پروژه تصفیه‌خانه بزرگی با هزینه 110 میلیارد تومان احداث شد.
🔹نیاز مجتمع معدنی چادرملو به آب حدود 220 لیتر در ثانیه برآورد می‌شود. از کل آب یاد شده، حدود 160 لیتر آن به‌ازای هر ثانیه از منطقه بهاباد تامین می‌شود و توسط خط لوله یا مخازن آب به این مجتمع منتقل می‌شود و مورد مصرف قرار می‌گیرد. 60 لیتر باقی‌مانده نیز از محل تصفیه‌خانه سپیدان تامین و به معدن منتقل می‌شود.
🔹در حال حاضر آب مورد نیاز برای مجتمع‌های گندله‌سازی و فولادسازی چادرملو از طریق احداث خط لوله آبرسانی از خط اصلی آب زاینده‌رود به طول 27 کیلومتر و همچنین احداث خط لوله از محل چاه‌های خریداری شده به طول 11 کیلومتر تامین می‌شود.
🔹اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس در سه مرحله پیش‌بینی شده است. طرح یاد شده از تصفیه‌خانه بندرعباس آغاز می‌شود و تا معدن چادرملو ادامه دارد. مرحله نخست این پروژه از آب‌شیرین‌کن واقع در بندرعباس آغاز می‌شود و تا مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر ادامه می‌یابد. مرحله دوم نیز از مجتمع گل‌گهر آغاز می‌‎شود و تا مجتمع معدنی سرچشمه متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه دارد. در نهایت نیز در مرحله سوم طرح انتقال آب خلیج فارس از مجتمع مس سرچشمه واقع در استان کرمان تا مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در استان یزد ادامه دارد.
🔹کل ظرفیت تصفیه‌خانه در طرح نهایی 500 میلیون متر مکعب در سال است که فاز اول تاسیسات شیرین‌سازی آب حدود 150 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که در فازهای دوم و سوم آن در مجموع با ظرفیت 350 میلیون متر مکعب به بهره‌برداری خواهد رسید. گفتنی است، انتظار می‌رود که فاز اول این طرح در پایان سال 98، اجرایی شود.
مشروح خبر👇
https://goo.gl/mHDzf1<br>
اردکانِ امروز👇
t.me/joinchat/BB9ctzwWyCuE5ANXi2CWVA<br>


این نوشته ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *