در پی درج تصویر و متنی کوتاه در کانال عصر بافق تحت عنوان “هماهنگی کامل بین ارگانها…” در خصوص کنده کاری بعد از مرمت آسفالت بلوار امام خمینی ، روابط عمومی شهرداری بافق متنی در جواب برای ما ارسال کرده که بدون کم و کاست جهت اطلاع همشهریان عزیز منتشر می شود:
“سلام، اینکه نامه رسیده به سایت محترم عصر بافق منتشر شود خوب است و اینکه شهروندان محترم ، مسائل شهر برایشان مهم است فوق العاده با ارزش بوده و باید قدردانی شود ولی بهتر است نامه های رسیده بررسی شود که مطلبش صحیح و کامل باشد.
۱- بلوار امام خمینی مسیر اصلی و پرتردد شهر است و حتما شاهد بوده اید که دوسال قبل روکش شده و نه شب عید امسال.
۲- با توجه به سپری شدن عمر آسفالت برخی معابر، دو گزینه قابل انجام است اول آنکه صبر نمود تا ارگانهای خدمات رسان مانند آبفا ، مخابرات و برق نسبت به تامین بودجه نوسازی طی چند سال اقدام نمایند تا پس از حفاری ها نسبت به روکش و یا ساماندهی اقدام شود و طی این مدت مردم متحمل معابر بی کیفیت شوند . و یا اینکه معابر در زمان لازم اصلاح شوند و ارگانهای خدمات رسان با پرداخت خسارت وارده اقدام به خدمات رسانی کنند. برای مثال باید توجه شود علی رغم گذشت چند سال از شروع پروژه فاضلاب شهری ، هنوز برای نصب انشعاب نیاز به حفاری تمام کوچه های شهر و آنهم برای هر ملک ، یک انشعاب است که تصدیق می فرمائید نمی شود معابر را چندین سال مرمت نکرد تا پس از اجرای انشعابات فاضلاب و یا … مرمت کرد.
۳ – در مورد خاص بلوار امام خمینی (ره) ، با توجه به وضعیت بسیار بد آسفالت آن که البته ورودی شهر نیز  محسوب می شود ، در دو سال قبل تصمیم گرفته شد صرفا روکش شود و پس از تکمیل عملیات حفاری شرکت های حفار از جمله آبفا و نیزمجری فاضلاب شهری ، اقدام به اصلاح اساسی ، شامل  زیرسازی ، تعویض سنگ جدول و روسازی جدید گردد. ضمن آنکه ضرورت تامین فشار مناسب آب و همچنین سلامت آب شرب با ایجاد شبکه جدید نیز لازم بود.
۴- خوشبختانه تعامل بسیار خوبی طی سالهای اخیر بین شهرداری و شورای شهر با ارگانهای خدمات رسان مانند برق ، گاز ، مخابرات ، آب و فاضلاب برقرار شده و محصول این تعامل سرعت در پروژهای خدماتی مربوطه بوده است .
۵- اندیشه های آرمانی هم زیبا و هم خوب است و باید در جهت رسیدن به آن تلاش نمود ولیکن توسعه پایدار و مطلوب شهری چند بخشی است و می توان به آن رسید به شرط چند واقعیت مهم از جمله ، تحقق مدیریت واحد شهری ، تحقق بودجه مورد نیاز ارگانهای خدمات رسان در زمان مناسب و به مقدار کافی و ….. ”
عصر بافق: با توجه به اینکه رسانه حلقه واسط بین مردم و مسئولین بوده و با امکانات محدود، خدمت رسانی به مردم و حتی کمک به مسئولین را فارغ از مسائل جناحی، حزبی، گروهی و بدور از هر گونه منفعت طلبی، آگاهانه پذیرفته و قرار نیست در هر زمینه ای خود را کارشناس دانسته و با نوشتن راهکار نیز ارائه دهد لذا در مواردی که مطمئن و با دلایل متقن به نتیجه رسیده باشد خودش دست به کار شده و موارد لازم را به اسم سایت خود منتشر می کند اما بخشی از موضوع فعالیت رسانه به انعکاس دیدگاههای مردم و افکار عمومی برمی گردد که یا سوال از مسئولین در موراد خاص هست یا به نوعی سوال در آن مستتر است که با پاسخگویی به موقع و احترام به مردم آن هم نه به رسانه بلکه افکار عمومی می توان این وضعیت بعضا نامطلوب را به سمت خدمت رسانی بهتر و گزارش کار به مردم و در نهایت رضایت آنها که وظیفه و هدف مشترک مسئولین و رسانه است سوق داد.

  1. ذبیح الله کارگران

    جا دارد از مسولین محترم شهردار و رییس اداره اب وفاضلاب اینبار نه به خاطر فعالیت هایشان وخدماتشان در شهر که البته همیشه جای تقدیر دارد به خاطر اهمیت دادن به نظرات ودرخواستهای مردم در فضای مجازی و پاسخ گویی صریح انها که مردم از بلاتکلیفی و شبهه‌ ها بیرون میایند سپاسگزاریم

  2. شهاب

    با سلام .
    روابط عمومی محترم
    در شهر های بزرگ و حتی کوچک شاهدیم که عملیات حفاری شبانه و در 24 ساعت انجام میگیرد ولی شهر ما همه ادارات و حتی خود شهرداری دکتری کار می کنند ساعت 8 می آیند و 2 می روند . خود شهرداری عملیات های شهری را روز 5 شنبه انجام میدهد که خیابانها شلوغ باشد و مردم همگان آنها را ببینند که فعالند . به کجا داریم میریم ما

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *