اگر به تاریخچه مسئولین و پیشرفت شهرستان مروری داشته باشیم به طور قطع متوجه میشویم که در این چند سال گذشته پیشرفت هایی چشم گیر داشته ایم که نتیجه همت و همدلی و پشتکار تمام مسولین از جمله امام جمعه، فرماندار، نماینده، شوراها و دیگر مسولین شهر است که جای تقدیر و سپاس فراوان دارد.
مدتی پیش نظاره گر جلسه معارفه آقای دکتر دانشی به عنوان رییس بیمارستان و تقدیر از زحمات آقای دکتر افشاری بودیم. در این جلسه دکتر افشاری از فعالیت ها و پیشرفت هایی که در بیمارستان داشتند گفته و بهره مند شدیم که الحق و الانصاف جای سپاس فراوان دارد. اگر از تعریف ها و تمجید ها بگذریم در بین مردم ،سایت ها ،گروهها و فضای مجازی هرچند گاهی گله هایی به میان می اید و نوشته میشود و اگر به تاریخچه بیمارستان بافق نگاهی کنیم و مروری بر ان داشته باشیم شاید جزء اولین بیمارستان های استان بوده که ساخته شده است.
در ابتدا مردم خوشحال و خندان که در شهرستان دارند بیمارستانی میسازند که دیگر مجبور نباشند برای دوا و درمان به مرکز بروند. تصور شان این بود که با ساخت یک بیمارستان تمام مشکلات حل میشود که این فکر باطلی بود. نمی دانستند که بعد از ساخت و ساز ،تجهیز کردن ان از نظر امکانات و وسائل و مهمتر از همه پزشکهای متخصص و ماندگار در اولویت قرار دارد.
در چند سال اول فقط به داشتن یک رادیولوژی ساده ( که انالوگ و با اشعه های خیلی زیاد همراه است) و چند پزشک عمومی و بستری های سرپایی شروع شد که مردم سپاسگزار بودند.
بالاخره در این چند سال گذشته با همت تمام مسولین شهرستان و بخصوص سنگ اهن مرکزی با مدیریت محمد جواد عسکری کم کم بیمارستان با دستگاههای جدید و بعضی از پزشکان جراح و متخصص پاره وقت مجهز شده است و تنها پزشک جراح عمومی که در بافق ماندگار شد جناب اقای دکتر توانا است که به امر خدمت رسانی به مردم مشغول است که به ایشان دست مریزاد و خسته نباشید می گوییم.
حالا مردم به این نتیجه رسیده اند که بیمارستان و تجهیزات ان فقط چاره گشا نیست و باید از پزشکانی متخصص و دایمی و پرسنل و پرستارانی متعهد و دلسوز بهره مند باشد. شهر ما به دلایل مختلف که بعضی از انها قانع کننده نیست مثل دور بودن از مرکز و نیامدن پزشکهای متخصص رنج می برد که این امر هم انشاء الله با امدن اقای دکتر نوری در مرکز برطرف گردد. دکتر افشاری رییس سابق بیمارستان ضمن تشکر به خاطر فعالیت های چند ساله تان در بیمارستان بافق و همچنین دکتر دانشی، رئیس جدید بیمارستان، باید گفته شود: مردم خواهان داشتن بیمارستانی با پرشکانی متخصص، دایمی و پرستارانی متعهد و دلسوز هستند که بتوانند به ان مرکز اعتماد پیدا کنند و نیاز نداشته باشند که برای کوچکترین بیماری راهی مرکز شوند. باز متاسفانه بیمارستان بافق به غیر از نداشتن پزشکانی دایم و بعضی از دستگاههای جدید مثل رادیولوژی و یا پزشک سونوگرافی ،خواهان رسیدگی بیشتر و دقت نظر جنابعالی روی پرسنل و پرستاران هستند که در بعضی موارد مشاهده شده و شاید هم در جریان باشید که چند مورد از انها را به شما یاد اوری مینماییم.
در مورد رادیولوژی که اگر امکان دارد دستگاه جدید بگذارید که اولا عکسهایی که گرفته میشود کیفیتی عالی و غیر از آن هم اشعه های کمتری به بیمار وارد کند. چون خودم چند بار عکس گرفتم از کمر به صورت ایستاده و وقتی بار اول دکتر عکس را دید کلی بیمارستان بافق و رادیولوژی آن را به تمسخر گرفت. برای بار بعد که خدمت اقای……رسیدم سفارش کردم که با دقت بیشتری اینکار را انجام دهند و ایشان هم انجام دادند، جالب اینجاست که وقتی همان دکتر عکس جدید را دید برایش قابل باور نبود که این عکس در بافق گرفته شده است.
مورد دیگر که چند روز پیش پرستار بیمارستان می خواست امپول اشتباهی به بیمار تزریق کند که بیمار خودش متوجه این اشتباه شده و از این کار جلوگیری می کند.
و مورد دیگری که از نداشتن پزشک متخصص نشات می گیرد: برای تست و وصل کردن یک دستگاه تنفسی که هزینه ای حدود شش میلیون هم دربر داشته و بیمار مشکل ریوی داشته چند روز که در یزد تخت خالی نداشتند و برای خالی شدن تخت صبر می کنند و در حال حاضر نیز چند روز بستری هستند که اگر پزشک دایمی در بافق بود این رفت و آمد و زحمت برای بیماران بافقی کمتر اتفاق می افتاد.
اقای دانشی عزیز: نقد کردن و نوشتن بعضی از این مطالب را خدای ناخواسته دلیل بر قدر نشناسی مردم قلمداد نکنید. همان طور که در ابتدا نوشتم مردم قدر دان زحمات مسئولین خود بوده و هستند ولی چون بیمارستان یک مرکزی است که با سلامتی مردم سرو کار دارد باید دقت و فعالیت و پیگیری بیشتری از طرف شما انجام شود که اعتماد مردم از بیمارستان بافق سلب نشود.
باز هم در پایان خواهان رسیدگی بیشتر به وضع بیمارستان به خصوص در مورد پزشکان متخصص دایمی و بعد هم پرسنل زحمت کش باشید و از طرف مردم به شما خسته نباشید عرض می کنیم و امیدواریم که روزی نام بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) بافق به خاطر داشتن پرسنلی متعهد و دلسوز نه فقط در مرکز و شهرستان ها بلکه در سرتاسر ایران بدرخشد و مهمتر از همه، استفاده از پزشکانی متخصص و دایمی و باز مهمتر اگر بشود بومی مثل دکتر میرغنی زاده و دکتر نوری و … مد نظر قرار گیرد.
به امید ان روز و به امید روزی که هیچ شخصی مریض نشود و در صحت و سلامت به سر ببرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *