شب گذشته که نوبتمان بود برای تنها نماندن پدرمان جهت آبیاری درختان #پسته (طلای سبز) فرصتی دست داد تا در کنار او باشیم، سخنمان گل انداخت و از هر دری با هم صحبت کردیم و چقدر برای روحیه مان خوب است، شاداب می شویم و انرژی می گیریم از با پدر بودن و بدور از دغدغه های روزانه و گذراندن شبی سرد بعد از نزول باران رحمت الهی که هنوز هم رعد و برقهایی در دوردست چشممان را نوازش می داد.
هر چقدر ما آرامش می گرفتیم و برایمان لذت بخش بود اما پدر #نگران، نگران از مواردی که در این چند روز در شهرستانمان اتفاق افتاده ولی بیشترین نگرانی پدر مربوط به #آب بود، خلاصه از هر دری صحبت کردیم، از قناتهایی که در گذشته در بافق بوده و الان نیست و خشک شده، از هجوم کشاورزان نوقی به بافق پس از اینکه بسیاری از چاههای آبشان خشک شده است. (برداشت آب در نوق از چاههایی با عمق ۴۰۰ متری از سطح زمین انجام می شود) حرفهایمان بیشتر حول و حوش آب چرخید، چاهی که  ۲۰ سال قبل در عمق ۴ متری به آب می رسیده ولی اکنون در عمق بیست متری و این یعنی اینکه سالی حدود یک متر سطح آبهای زیرزمینی بافق افت کرده است. ما گفتیم: فرماندار برداشت آب را از دشتهای بافق ممنوع اعلام کرده و این خدمتی بزرگ به کشاورزی منطقه است یکدفعه مثل اینکه برق او را گرفته باشد عصبانی گفت: پس چطور یک فرد غیر بومی به تازگی چاهی حفر کرده و آب برداشت می کند؟! صحت و سقمش را نمی دانیم ولی گفت: که مجوز چاه برای کاشت درختان نخل است ولی بعید می دانست که نخلی کاشته شود! قرار شد در آینده ای نزدیک بیشتر بررسی کنیم و حتی اگر نیاز شد از چاه یاد شده بازدید کنیم تا حقیقت را بهتر بفهمیم. پیشنهادی هم به ما داد، گفت: کشاورزان نوقی به علت کمبود شدید آب خودشان دست به کار می شوند و چاههای غیر مجاز را پر می کنند که ما گفتیم: دوره این کارها گذشته، مملکت قانون دارد و مردم بافق و جوانان شهرستان بیدار و مواظب منابعشان هستند و البته از طریق مجاری قانونی و با پیگیری از طریق مسئولین، شما نگران نباشید، نخواهیم گذاشت کسی غیر قانونی آب و منابع ما را برداشت کند، با کمک جوانان بافقی و در کنار مسئولین دلسوز شهرمان دست کسانی که بخواهند غیر قانونی منابع ما را #غصب کنند #قطع خواهیم کرد.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : , ,
  1. ذبیح الله کارگران

    سلام:
    این جریان چندوقت پیش در گروه …..مطرح شدوازفرماندار خواستارپیگیری شدند و فرماندار گفتند که پیگیری میکنم واگر غیر قانونی باشه وارد عمل میشویم.
    ضمنا طبق شنیده ها این چاه نزدیکی تصفیه خانه فاضلاب است بعداز چاه بوستان .وبه هیچ از کدام از بومیها مجوز حفر چاه داده نمیشه چطور اولابا این کم ابی دربافق مجوز دادند وبعد هم غیربومی.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *