پس از سالها پیگیری مردم شهرستان بافق و اینکه مقوله مقدس پیگیری و باز پس گیری #مرزهای_جغرافیایی غصب شده از شهرستان، اکنون مولکول به مولکول در تن و جان بافق و مردمش بیدار شده و تک تک مسئولین شهر را به حرکت واداشته و انگار بافق دیگر بدون مرزهای از دست رفته اش را یارای زندگی و نفس کشیدن نیست، پیگیری قریب به ۴ سال به صورت جدی، جمع آوری ۳۰۰۰ برگ مستند مربوط به این غصب بزرگ و سکوت کامل بزرگان و عقلای قوم اردکان در برابر این تحرکات، اما امروز #رئیس_شورای_شهر_اردکان به این مقوله عکس العمل نشان داد ولی با کمال تعجب این عکس العمل چنان آشفته و به دلیل خشم و ناتوانی با لحنی توهین آمیز همراه بوده و بی اطلاعی کامل وی، عدم شناخت سطحی و حتی در حد بسیار کم از #مطالبه_مردم_بافق، خواسته شان و منطقه مورد مناقشه را عریان کرد.
رئیس شورای شهر اردکان، جناب آقای محمد علی مروتی، جدای از اینکه به شما باید گفت کمی اطلاعاتتان را در مورد موضوعی که می خواهید در مورد آن افاضات فرمایید بالاتر ببرید و به روز کنید، شما اول باید کمی قانون را نیز بخوانید تا بفهمید که حوزه اختیارات شما فقط محدوده شهر اردکان بوده و هست تا دیگر پا را از گلیمتان درازتر نکنید و با اعتماد به نفس کامل، فرار به جلو نکرده و برای استاندار یزد خط و نشان نکشید. شما از اختلاف مرزی که جوانان بافقی پیگیر آن هستند گفتید، ما از شما سوال داریم؟ شما چند همسایه در مرزهای جغرافیایی خود دارید؟ با کدامیک از این همسایه های نجیب خود مشکل مرزی ندارید؟ اگر شما با توجه به صحبتهای پر از احساسات و اشتباهتان در خصوص درخواست مردم بافق، قاعدتا در این مورد نیز اطلاع کافی ندارید، ما به شما خواهیم گفت. شهرستان اردکان شش شهرستان هم مرز دارد به نامهای طبس، یزد، بهاباد، نائین، میبد و بافق و چقدر جالب است که با تمام آنها از نظر تقسیمات کشوری و مرز مشکل دارید!!، جالب نیست؟! احتمالا نمی خواهید که بگویید شش شهرستان در جبهه باطل و تنها شما در مقابل آنها بر بلندای سکوی حق ایستاده اید؟!
شما و بزرگانتان (احتمالا شما با این طرز برخورد و برداشت، بی اطلاعید و تازه باید مثل امام جمعه محترم اردکان از بزرگانتان درخواست کنید تا شما را در جریان خیلی موارد قرار دهند) اینقدر از این طرف و آن طرف به شهرستانتان اضافه کرده و با غرور کشورگشایی کرده اید که گیچ شده اید و البته ما به شما حق می دهیم که ندانید، چادرملو در حال حاضر هیچ ربطی به شهرستان بافق ندارد و در حوزه استحفاظی شهرستان بهاباد بوده و ذهنیت شما که از گهواره بیرون آمده اید در خصوص مالکیت چادرملو به قبل از سال ۸۸ و شهرستان شدن بهاباد برمی گردد و در زمان غصب و جدایی، در حوزه استحفاظی شهرستان بافق بوده است. ولی حالا که حرف از چادرملو به میان آوردید بد نیست و باید خدمت شما عرض کنم که بهتر بدانید، فاصله بین چادرملو و شهرستان بهاباد حدود ۵۰ کیلومتر، با شهرستان بافق حدود ۶۰ کیلومتر و چادرملو با شهرستان شما یعنی اردکان بیش از ۲۰۰ کیلومتر است؟!. اما اکنون بیشتر با چادرملو کاری نداریم چرا که پیگیری آن به مردم خونگرم و مظلوم بهاباد برمی گردد و قطعا آنها در این امر مختارند. اما موضوع و مورد پیگیری جوانهای عدالتخواه و مسئولین شهرستان بافق، غصب اسمی و خطی ۷۰۰ کیلومتر از مرزهای جغرافیایی در کویر کر بنو، آریز و محدوده آنومالی دی نوزده است جهت اطلاع جنابعالی و نه چادرملو؟!
اما از همسایه ها گفتیم، این را نیز بگوییم تا آویزه گوشتان کنید، بافق شهرستان یزد نیست، بافق شهرستانی با قدمت چسبیده به شما میبد نیست، بافق طبس نیست تا مسجد شکرش را نیز از آن خود بدانید و مضحکه خاص و عام شوید، بافق نائین و بهاباد هم نیست؛ بافق، بافق است، شهرستانی قدیمی و کهن که روح محمد تقی خان در جوانان عدالتخواهش زنده شده است و این جوانان عدالتخواه راه و رسم مطالبه گری را با دادن هزینه های گزاف در سالهای گذشته آموخته اند و تا بازپس گیری مرزهای غصب شده خود از پای نخواهد نشست.
یک توصیه برادرانه به شما و مردم شریف و نجیب اردکان نیز داریم، بیشتر به شما که گفته اید مسئولان کم هنر برای توجیه کم کاریشان، مشکلاتشان را متوجه اردکان می کنند، از صبر مردم و از نجابتشان مایه گذاشتید و می خواهید مردمی که اصلا نمی دانند دی نوزده و آریز کجاست را به مقابله دعوت کنید، خوب گوش کنید؛ تنش برای اردکان فقط زیاده خواهی است، تنش برای اردکان فقط خود بزرگ بینی، کبر و غرور است، تنش برای اردکان فقط توسعه نامتوازن آن است و نه دیگران، اردکان در حال ذوب شدن و از بین رفتن است و اگر دیر بجنبید از اردکان، محیط زیست آن، فرهنگ، عقبه تاریخی آن و هر آنچه مربوط به اردکان است چیزی جز خاطره در ذهنها باقی نخواهد ماند. مافیای فولاد منطقه، اردکان را با سنگ آهن اشتباه گرفته و به راحتی و با کمک خود شما در حال هضم آن است، بیش از اینکه مواظب به زعم شما تنش زایی بیرونیها برای اردکان باشید، بهتر است مواظب ذوب نشدن در کوره های فولاد باشید.

شورای سردبیری عصر بافق

  1. ناشناس

    خدا نگذرد از مسئولانی که خود را به خواب زده اند تا سرمایه بافق به تاراج برود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *