در ابتدای نوشته بگوییم ما از نماینده #پنج_شهرستان_محروم می نویسیم و دفاع می کنیم نه از شخص #محمد_رضا_صباغیان، با این وجود هر چند که ایرادها و انتقادهایی به وی در دوره دو ساله نمایندگی وارد است اما در کل عملکرد صباغیان در سالهای قبل از مجلس و پس از آن قابل تقدیر است. در دعواهای چپ و راست و اعتدال، نیز سعی کرده ایم در هیچ نوشته ای ورود نکنیم و در اینجا نیز، البته سعی کرده ایم و به این سعی خود ادامه خواهیم داد. در صف بندی همراه مطلق و تخریبگر نیز خود را جا نمی دهیم‌ چرا که در دید ما سفیدی و سیاهی مطلق برای انسانها معنی ندارد که درستش نیز همین هست و رسانه بیشتر باید با دید خاکستری به افراد نگاه کند چرا اگر جز این باشد یک جای کار می لنگد.
محمد رضا صباغیان که با تلاش و طی دو مرحله شکست در انتخابات مجلس توانست با عزم و پشتکاری جدی و برای بار سوم وارد این عرصه به شدت نابرابر شده و بخشهایی از این #حوزه_پهناور را متحد و با خود همراه کند نماینده قشری است که به شدت #مجلس_ندیده است. مجلس ندیده از این حیث که چینش نماینده ها و تفکیک حوزه های جغرافیایی انتخابیه در گذشته به قدری ناعادلانه و دور از انصاف و با لابی قوی که هرگز واژه ” عدالت ” را هجی نکرده صورت گرفته که چندین شهرستان تا ۳۷ سال نماینده ای در مجلس شورای اسلامی نداشته باشند و اگر نبود سماجت و پشتکار وی، اتحاد و همدلی مردم و #جوانان_عدالت_خواه می رفت تا این بی عدالتی آشکار همراه و هم قدم با نظام مقدس جمهوری اسلامی پا به چهلمین سال خود نیز بگذارد اما همانطور که دیدیم خواست خدا و توده های رنجدیده مردم آینده را طور دیگری رقم زدند. و اما در مقابل نماینده یک شهرستان با یک صندلی در مجلس و با همین استفاده از حوزه های انتخابیه به شدت نابرابر برای بار پنجم به صندلیهای سبز بهارستان تکیه بزند‌. برای ما فرزندان و متولدین انقلاب شکوهمند اسلامی در شهرستان بافق از روزی که دست چپ و راست خود را شناختیم، شروع تاراج خاک و منابع خدادادی شهرمان بوده و در ذهنمان نقش بسته است. بله صباغیان تریبون دوست است و به شدت می تازد، چقدر صباغیان باید بتازد، حرف بزند و داد بکشد تا ۳۷ سال دیده نشدن و بغض بی عدالتی هایی که سالهاست ما و شهرمان را به ورطه نابودی کشانده را جبران کند؟ صباغیان باید بتازد، چپ و راست هم معنی ندارد که برای ما لااقل نباید داشته باشد. چه چیزی و چه کاری می تواند این بغض را که سالها در ما عجین شده فرو نشاند؟!
صباغیان نماینده شهرستان #بافق و #بهاباد است، شهرستانهایی که قریب به هزار کیلومتر از خاکشان در گذشته جدا شده، شهرستانهایی که بیش از پنجاه سال پیش زمانی که تنها تامین کننده سنگ آهن فولاد کشور بودند بعضی شهرستانها حتی نمی دانستند سنگ آهن و کارخانه فولاد چیست اما الان برای داشتن یک کارخانه فولاد له له می زنند. بهشت معادنی که برای کارخانه های جوار معدنیش با وجود ۱.۷ میلیارد تن ذخیره بهانه کمبود خوراک آورده می شود ولی بیخ گوشش سنگ آهن است که بار می شود و به جای جای کشور و جهت آبادانی آنها و کارخانه هایشان ارسال می گردد. ۳۹ آنومالی آهندارش از شرکت مادر جدا می شود تا خاکش و سنگ آهنش به تبره کشیده شود. آخرین شهرستانهایی هستند که از نعمت گاز بهره مند می شوند. اتمام جاده بافق تبدیل به افسانه می شود و اگر نبود اقدام عاجل مقام معظم رهبری در اختصاص بودجه به جاده و تخصیص عوارض به شهرستان خدا می داند چه اتفاقاتی که نیافتاده بود. البته اگر در اکثر شهرستانهای دیگر حوزه نیز بررسی کنید داستان بسیار مشابه است.
صباغیان همواره تاکید به اجرای درست #قانون و #نظارت درست تر بر آن دارد و شدیدا غیر قابل پیش بینی است چرا که خوب می داند که اگر همین قانون فعلی درست اجرا شود بسیاری از مشکلات خود بخود حل خواهند شد و جالب داستان اینجاست که بیشتر مواقع به خود مجلس حمله می کند چرا که تبعیض، بی عدالتی، عدم اجرای درست قانون و عدم نظارت را سالها به وفور در مناطق خود دیده و با گوشت و پوست خود لمس کرده است. صباغیان تا همینجا هم #قهرمان ما بافقیهاست چرا که روح امید، اتحاد و همبستگی را در شهرستانهای بافق و بهاباد دمید و آرزویشان که داشتن نماینده ای بومی و از جنس خودشان در مجلس بود را برآورده کرد و مزه شیرینش را به ما چشاند. و تاکنون عملکردی داشته که مردم شهرستانی دیگر برای رفع تبعیض، بی عدالتی از شهرشان به جز نماینده خودشان به او نیز نامه می زنند. محمد رضا صباغیان بافقی هر عملکرد و کارنامه ای در پایان چهار سال داشته باشد در #تاریخ_بافق به عنوان اولین نماینده بومی شهرستان بافق ماندگار خواهد شد.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *