هر سال یازده ولادت امام سپری میشود دریغ از به یاد داشتن چند ولادت این بزرگان مگر آنهایی که پایبند رسانه ها هستند که مطلع می شوند.
با فرا رسیدن ماه شعبان انگار وقت خودنمایی کردن انواع ترقه ها و فشفشه هاست که توسط یک عده بچه ی ساده و کوچک که شاید کمترین اطلاعی از عوارض آن ندارند انواع و اقسام آن مورد استفاده قرار گیرد.
عظمت ماه شعبان و اعیاد شعبانیه بر هیچ کس پوشیده نیست و البته بر همه واجب است که آن را گرامی بدارند، البته بدون ترقه ها و ایجاد صداهای مزاحم و ناراحت کننده. از خانواده های محترم میخواهیم که با نخریدن و اجازه ندادن به فرزندانشان برای استفاده از این وسایل، لحظات شیرین نیمه شعبان را بر خود و دیگران تلخ ننمایند. هر سال قبل از چهارشنبه سوری رسانه ها صحنه هایی را برای عبرت و درس گرفتن از این اشتباه پخش میکنند ،چه خوب است که در ماه شعبان هم فعالیتهایشان را بیشتر کنند و از بزرگواری این امام بگویند و بچه ها را با زندگی حضرت مهدی (عج) آشنا کنند که دیگر برای گرامی داشت علاقه ای به روی اوردن به این گونه وسایل خطرناک نداشته باشند و با همان چراغانی و آذین بندی ساده نیمه شعبان را گرامی بدارند و به نحوی باشد که اگر از یکی از همین بچه ها سوال شود نیمه شعبان را برای چه جشن می گیرند بتواند پاسخ گو باشد. بسیاری از خانواده ها شاید در این روزها علاقه ای به حضور در خیابانها و این مراسم ها را نداشته باشند که علت اصلی آن هم در امان نبودن از این ترقه هاست. پس با نخریدن این ترقه ها ،هم امنیت را به خانواده ها برگردانیم و هم دست دلالان را کوتاه کنیم. بهترین راه گرامیداشت نیمه شعبان آشنایی عزیزانمان با زندگی امام بزرگوار است که در زندگی و اینده شان هم اثر گذار باشد.
ذبیح الله کارگران بافقی

  1. ناشناس

    بانخریدن دست دلالان را کوتاه کنیم یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *