خبری در راه هست، #اعتیاد بلای خانمان سوز، شاید در شهر ما به این شکل نباشد ولی قطعا این یک داستان نیست.
دیروز که برای دیدار از والدین به منزل ایشان میرفتم ، در خیابان موتور سواری را دیدم که از رنگ رخساره اش پیدا بود خمار است و دنبال قدری مواد امده، با یک دست موتور و با دست دیگر دختر خردسال خود که حدود هفت سال داشت گرفته بود که هر ان احتمال افتادن دختر و یا از زیر در رفتن موتور می رفت. هوش و حواسی هم نداشت. از او پرسیدم که چرا دختر را این طور گرفتی ؟ گفت به شما ربطی ندارد.
گفتم حیف این دختر نیست که خودت را به این وضع انداختی! گفت اگر دخترم را میخواهی به مبلغی او را می فروشم! معلوم بود که بدجور خمارست.
گفتم مگر مادر ندارد؟ گفت پدرش من هستم و من می دانم که چه می کنم. گفتم حالا چه مبلغ دخترت را می فروشی؟ گفت هر چه بیشتر بهتر، دو سه تومان. گفتم حیف این دختر که میخواهی بفروشی . گفت چاره ای ندارم ، فقط همین دختر را دارم !
زنم زیادی پاپیچم می شد تا اینکه او را به باد کتک گرفتم تا در اثر ضربات کارش به بیمارستان کشیده شد و خانه را رها کرد و رفت و دیگر نیست که بخواهم دوباره طلایش را بفروشم! خوب که نگاه کردم دیدم دخترک دستبند و گوشواره ای ندارد! و پیشتر انها را فروخته بود تا خرج موادش کند. به او گفتم اخر چرا به این حال انداختی خود را که بخاطرش زندگی و خانواده و دخترت را می فروشی؟ گفت زیاد صحبت میکنی نمی توانم تحمل کنم اگر مواد مصرف نکنم می میرم هر طور شده باید مواد مصرف کنم. گفتم مگر مواد را از کجا می اوری؟ گفت چیزی که زیاد شده مواد است! فقط قیمت بالا رفته و باید برای مقدار کم ان پول زیادی داد. این دختر هم دیگر دردسری شده برایم، مادر بچه که قهر کرده و رفته ، من هم به تنهایی نمی توانم، اگر مشتری خوب سراغ داری می فروشم!
دلم به حال دخترک سوخت ولی کاری نمی توانستم بکنم، با خود گفتم که چرا باید وضع شهر و جوانان شهر به این شکل باشد، مگر مصرف مواد چقدر ارزش دارد؟ اصلا چرا مصرف مواد در شهر رو به افزایش است؟ چرا باید به این راحتی در دسترس جوانان قرار گیرد؟ چرا مسئولین از همان دوران دبیرستان دانش اموزان را با معضلات استفاده مواد و نتایج بد آن اشنا نمی کنند؟ چرا موادی که حالت توهم زا دارند باید در دسترس قرار گیرد که حتی اتفاق افتاده انسان معتاد کودک خود را از پشت بام به پایین بیندازد؟ چرا پاتوقهای جوانان سیگاری در شهر در حال افزایش است؟ چرا قلیان در پاتوقها زیاد شده است؟ چرا به جای پاتوق ها اماکن تفریحی ورزشی در شهر کم است؟ چرا خانواده ها نسبت به کودکان خود بی تفاوت شده اند؟ و خیلی چراهای دیگر….

محمود حاجی محمدی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *