به مناسبت گراميداشت هفته سلامت، زنگ سلامت در دبيرستان نبوت روستاي مباركه نواخته شد.
به گزارش عصر بافق، به مناسبت گراميداشت هفته سلامت، زنگ سلامت با حضور پوراميني بخشدار مركزي، فتاحي سرپرست مركز بهداشت شهرستان، مسئولين مركز بهداشت روستاي مباركه، دهيار و اعضاي شوراي اسلامي روستاي مباركه نواخته شد.
بخشدار مركزي در ابتداي اين مراسم طي سخناني ضمن گرامیداشتن هفته سلامت به بیان تاریخچه بهداشت در ایران و سیر تحول آن و همچنین شاخص های سلامت جهانی پرداخت.

وي هم چنين اظهارداشت: خانواده ها و سپس در مرتبه بعد مديران و مسئولين بهداشت مدارس بايد نظارت كافي بر تغذيه فرزندان و دانش آموزان داشته باشند و راهنمايي و مشاوره هاي لازم را در اين زمينه ارائه نمايند.
سپس فتاحي سرپرست مركز بهداشت شهرستان در سخناني هفته سلامت را گرامي داشت و افزود: هر ساله روز هفتم آوريل برابر با هجدهم فرورين ماه از سوي سازمان بهداشت جهاني به عنوان روز جهاني بهداشت نامگذاري گرديده كه به همين مناسبت برنامه هاو جشن هايي در جهاني و كشورها برگزار مي گردد و در كشورمان ايران نيز با توجه نزديكي تاريخ آن با تعطيلات نوروزي امسال اول تا هفتم ارديبهشت ماه به عنوان «هفته سلامت» نامگذاري گرديده است.

وي هم چنين عنوان داشت: در هرسال موضوعی خاص که اولویت بهداشت عمومی را نشان می دهد، انتخاب می شود و موضوع امسال، “پوشش همگانی سلامت، براي همه، در همه جا” انتخاب شده است.این روز فرصتی برایهمه افراد در تمام جامعه فراهم می کند تا در فعالیت هایی که باعث ارتقا سلامت می شود مشارکت کنند.
در پايان اين مراسم زنگ سلامت با آرزوي سلامتي براي همگان به صدا درآمد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *