خیر و یا خیرین در یک کلمه به معنی افراد نیکوکار است و برخلاف تصور عده ای که می گویند که باید مال و اموال زیادی داشته باشند تا به امور خیریه بپردازند، همیشه هم این طور نیست. قطعا داشتن نیت و فکرهای خیرخواهانه، پیگیری و پشتکار در این امور بر همه چیز ارجحیت دارد.
شاید این روزها نام مهندس ایرانمنش را زیاد شنیده باشید. وی در سال 43 از دانشگاه فنی تهران فارغ التحصیل شده است و بنا به گفته خودش با داشتن یک خانه بزرگ در تهران، چون شرایط زندگی برایش در تهران مشکل بوده بعد از فروش آن منزل به کرج عزیمت کردند و از محل فروش منزل یاد شده مقداری را برای آینده خودشان  در خرید آپارتمان جهت سکونت هزینه کرده اما مابقی پول خانه به امر خیر اختصاص داده اند. (نمونه ای از فکر و درایت داشتن )
خدمات این فرد در جای جای ایران از کسی پوشیده نیست و می توان به عنوان نمونه به تجهیز یک خوابگاه دانشجویی در تهران اشاره کرد اما برای اولین بار در بافق توانستند بنیادی را با نام بنیاد تجهیز و نوسازی مدارس پایه گذاری کنند که این بنیاد از حمایتهای خیرین دیگر و افرادی مانند آیت الله سلیمانی،امام جمعه بافق و آقایان محمد جواد عسکری، مهندس مظفری و ابوطالبی نیز برخوردار بوده و هست.
ایرانمش گفته این بنیاد خیریه سعی در این دارد که بتواند به عنوان یک مرکز کامل و مورد اعتماد برای خیرین بافقی باشد که بتوانند با کمک مردم و دیگر خیرین فقط به تجهیز مدارس بپردازند تا دانش اموزان با خیالی آسوده و امکانات لازم و قابل لمس به ادامه تحصیل بپردازند.
از اهدف دیگر این بنیاد می توان به دور کردن دغدغه های تحصیلی و مشکلات از دانش اموزان این مرز و بوم اشاره کرد و نسل جوان شهر را پرورش دهیم تا در رشته هایی که شهرستان نیاز دارد به تحصیل بپردازند و حتی بعضا بتوانند برای خود اشتغال ایجاد کنند‌.
ایرانمنش دلیل تشکیل بنیاد تجهیز و نوسازی مدارس در بافق را صداقت، درستکاری و قناعت مردم کویر و بخصوص بافق و علاقه ای که به مردم بافق داشته عنوان می کند و از موفق ترین کارهایی که در بافق انجام داده ثبت همین بنیاد بوده که اساسنامه ای جامع و کامل را داراست.
لازم به ذکر است دغدغه اصلی این خیر ، سرمایه گذاری روی نسل جوان و دانش اموزان است و از مردم خواسته است که بنیاد را یاری دهند تا افرادی مفید تحویل جامعه داده شود.
به نظر وی با گسترش این بنیاد می توان هر سال چندین تکنسین، مهندس و دکتر تحویل بافق داد و حتی افرادی که موفق به طی این درجات نشدند دیگر دغدغه شغلی و آینده نخواهند داشت و به آسانی با کسب مهارتهای شغلی در هنرستانها  و مراکز فنی می توانند جذب بازار کار شده و یا برای خود اشتغالزایی کنند.
ایرانمنش دبیرستان حضرت معصومه را به عنوان یک مرکز کامل دانسته و خواهان این است که تمام دبیرستانها و هنرستان های بافق از بهترین امکانات برخوردار باشند تا برای دانش اموزان مفید واقع شود.
وی با تجهیز مدارس بر این عقیده هست که اگر برای دانش اموز  امکانات فراهم یا در آزمایشگاهها بتوانند مطالب را عینا ببینند و لمس کنند انگیزه ادامه تحصیل در آنها به شدت بیشتر می شود.
ایرانمش به عنوان یک نمونه بارز خیر واقعی که با کمترین دارایی ولی با فکر و ایده خیرخواهانه اقدام به این امر کرده است و ضمن اینکه بافق را سرزمینی پر از استعداد و توانایی دانسته که باید پرورش داده شود از سایتها و رسانه ها خواسته است که این بنیاد را در وهله اول به همه مردم خیرخواه بافق و در قدم بعدی به کل ایران بشناسانند و مردم را از نتیجه فعالیتهای این بنیاد که سرمایه های آینده بافق هستند آگاه کنند.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *