به گزارش عصر بافق؛ مراسم جشنی با حضور انجمن شعر و ادب وحشی بافقی در زور خانه شهید احمد رنجبر به مناسبت عید سعید مبعث برگزار گردید. در این جشن ابتدا باستانی کاران به اجرای ورزش زورخانه ای پرداختند. حسین ارجمند رییس اداره فرهنگ و ارشاد در این جلسه عنوان کرد: از آن جایی که در میان اشعار زورخانه ای ،اشعاری که مربوط به ستایش خداوند، ستایش رسول اکرم (ص) و ثنای حضرت علی(ع)، از جایگاه خاصی برخوردار است، می طلبد که ارتباط نزدیک تری میان باستانی کاران و انجمن شعر و ادب شهرستان صورت پذیرد .
وی عنوان کرد که اخلاق مهم ترین مساله جامعه است و پیامبر اکرم (ص) اسوه حسنه است و هدف از بعثت کامل کردن ارزش های اخلاقی است و ورزش های باستانی با تاسی به پیامبر و حضرت علی (ع)، مروج این اخلاق هستند و اشعار زورخانه ای به تقویت اخلاق مداری و روحیه تواضع و فروتنی خلاصه می شود
در پایان، شاعران شهرستان به خواندن اشعاری در مدح و منقبت پیامبر اکرم (ص) پرداختند. لازم به ذکر است که در اشعار زورخانه ای هدف القای توان و نیرو به ورزش کاران است که در این میان اشعار مورد نظر را با چاشنی پند و اندرز در مسیر غلبه بر نفس در نظر گرفتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *