#تابش به بازنشستگی فکر می کند #موسوی_بیوکی به #تسویه_حساب!
از میان #چهارنماینده_استان_یزد کدام یک در مجلس بعدی حضورخواهند داشت؟!
✍رضابردستانی
انقلابی که کم کم وارد چهل سالگی می شود شاهد #بلوغ تام و تمام مردم از ابعاد #سیاسی و #اجتماعی است. #داعیه_داران_خدمت و #تشنگان_قدرت به طور قطع در انتخابات بعدی، با چهره جدیدی از مردم مواجه خواهند شد. دیگر نه «#تکرار» می تواند راهگشا باشد نه «#لیست» های «این» گرا و«اون» طلب! دیگر گوش مردم از #عدالت و #اصلاح پر است. در نظر آنان پایبندی به #اصول هم یعنی #معیشت و #اشتغال! در نخستین انتخابات بعدی که #انتخابات_مجلس_یازدهم است و در #اسفند98 برگزار خواهد شد، تمام کسانی که داعیه حضور در عرصه های سیاسی و قانونگذاری دارند باید برای #اقناع_مردم و کسانی که شناسنامه به دست راهی صندوق ها می شوند، حرفی برای گفتن و کارنامه ای برای دفاع در اختیار داشته باشند و اما یزد ـ به فرض باقی ماندن در وضعیت موجود که البته بعید است چون به گواه قانون هم بر تعداد نمایندگان آن افزوده خواهد شد و هم حوزه های نمایندگی دستخوش برخی تغییرات و تحولات خواهد شدـ از این قاعده مستثنی نیست و چنین به نظر می رسد که چهره های فعلی یعنی تابش، دهقانی فیروزآبادی، موسوی بیوکی و صباغیان برای مجلس یازدهم راه و کار سختی در پیش داشته باشند.
#تابش
تابش؛ خواهرزاده #خاتمی به همان اندازه که نزد عده ی قلیلی #محبوب است نزده عده کثیرتری! #منفور. برخی او را #موفق، #پرتلاش، #کاربلد، #سیاستمدار و #خدمتگزار می دانند و بعضی او را چهره ای می دانند #انحصارطلب، #خودرأی، #فرصت_طلب و به شدت #لابی_باز. در این مسئله شکی نداریم که به رسانه اعتقادی ندارد و رسانه در نظرش همانی است که #مدح او می گوید و #ثنای او می نویسد! اگرچه عده ای توسعه #اردکان و حتی #استان_یزد را مرهون زحمات او می دانند اما کم نیستند کسانی که معتقدند وی متهم شماره یک پسرفت و عقب ماندگی و درجا زدن یزد و اردکان است. دخالت بسیار بسیار بی جای او در گماشتن #میرمحمدی_اردکانی بازنشسته به سمت استانداریزد به گواه آمارهای بانک مرکزی و شاخص های فلاکت که به طرز عجیبی طی چهارسال رشد داشته کافی است تا او دیگر در حتی اردکان هم شانسی برای انتخاب شدن نداشته باشد. ابهامات بسیاری در استان وجود دارد که یک سر آن تابش است و این ابهامات به سادگی یقه تابش را رها نخواهد کرد!
#دهقانی_فیروزآبادی
روش و منش دهقانی فیروز آبادی شبیه کسانی است که گویی #ازدماغ_ فیل_افتاده اند! جوری راه می رود و به امور نمایندگی که وظیفه ذاتی اوست ورود پیدا می کند که انگار منتی دارد بر سر مردم که اساسا پذیرفته نماینده شان باشد. میبد و تفت به فرض باقی ماندن در همین وضعیت به یک #روستازاده_ی_دلسوز خواهد اندیشید نه یک #روستازاده_ی_کت_وشلوارپوش. دهقانی فیروزآبادی البته چندان هم سرپرسودایی برای نمایندگی مجدد ندارد این را حداقل در آیند روندهایش به حوزه انتخاباتی اش می توان فهمید. نکته بعدی البته باز می گردد به عضویت دهقانی فیروزآبادی در کمیسیون امنیت ملی مجلس، مسئله ای که چندان به کار تفتی ها و میبدی ها که درگیر بحران بی آبی و اشتغال و صنعت ورشکسته هستند نمی آید.
#موسوی_بیوکی
مردم در انتخاب موسوی بیوکی اشتباه نکردند بلکه در اعتماد به انتخاب #اصلاح_طلبان یا بهتر است بگوییم #شبه_اصلاح_طلبان اشتباه کردند! در مورد موسوی بیوکی خیلی لازم نیست حرف زد اما باید به شدت مراقب او بود که به قول آن ضرب المثل معروف:«گله ی یزدی ها را به گرگ ندهد»!. موسوی بیوکی به سان آدمیزاده ای است که در منجلاب گرفتاری ها در حال فرورفتن است پس، بعید نیست که به هر ریسمانی چنگ اندازد! مهمترین کار سه نماینده دیگر یزد و اطرافیان موسوی بیوکی این است که در دوسال باقیمانده فقط او را کنترل و مدیریت کنند زیرا شخصی که ده ها طلبکار فوتبالی دارد و شاید به همین اندازه طلبکار شخصی(ادعایی که خداکند صحت نداشته باشد)پس چندان بعید نیست که در فرصت باقیمانده و با این اطمینان که برای انتخاب شدن مجدد هیچ شانسی ندارد؛ از هر ترفندی برای رهایی از بند مشکلات خودخواسته و خوساخته بهره مند شود.
#صباغیان_بافقی
وضعیت صباغیان نسبت به سه نماینده دیگر استان یزد بهتر است. صباغیان همچنان ساده و صمیمی دنبال امور شهرستان های حوزه انتخابی اش است حتی اگر اهالی بهاباد، خاتم و ابرکوه گلایه مند رسیدگی کمتری باشند! صباغیان بازی های سیاسی را بلد نیست و چندان تلاشی برای یادگرفتن آن هم نمی کند پس بعید نیست بازهم راهی مجلس شود اما این بار شاید پخته تر و با تجربه تر.
تا انتخابات مجلس یازدهم ماه های بسیاری باقی مانده، پس باید صبر کرد و دید در نهایت این قطار بی لوکوموتیوران در کدام ایستگاه ها متوقف خواهد شد در نهایت به کدام سمت رهسپار!؟
https://t.me/rezabardestanii/8572
https://t.me/rezabardestanii

  1. ناشناس

    در انتخاب مجدد تابش هیچ گونه شکی نیست چه مردم بهش رای بدن چه ندن

  2. ناشناس

    خیلی تحلیل بی خودی بود ….

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *