به مناسبت روز شهرستان بافق، جمعی از مسئولین اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با حضور در این شهرستان از بافت تاریخی بازدید و در مراسم نوروزگاه شهرستان شرکت کردند.

به گزارش عصر بافق ؛ در روز یازدهم فروردین ماه که در تقویم ستاد خدمات سفر استان یزد، روز شهرستان بافق نام گرفته است جمعی از مسئولین میراث فرهنگی استان در مراسم نوروزگاه های میدان خان و قلعه باقرآباد این شهرستان شرکت نمودند.

مراسم نوروزگاه شهرستان بافق شامل بخش های متنوعی از جمله، نمایشگاه و بازارچه سوغات و صنایع‌دستی این  شهرستان، نقالی و شاهنامه خوانی، سفره هفت ‌سین، اجرای نمایش نوروزی و دیگر برنامه های فرهنگی و جذاب بود.

 بازارچه سوغات و صنایع دستی  دارای ۲۷ غرفه شامل صنایع دستی پته، ترمه، تابلو فرش، حصیر بافی، سوغات بافق، گل و گیاه، کتاب، عکس و غیره می باشد.

گفتنی است: بافق یکی از شهرستان‌های تاریخی استان یزد است که معروفترین آثار تاریخی آن شامل آب‌انبار حاجی آباد، آسیاب باقرآباد، حمام حاجی‌آباد، دینگ خانه باقرآباد، قلعه باقرآباد، برج حاجی ملازینل، برج حاجی‌آباد، برج مبارکه، قلعه ده عسکر، آسیاب باقرآباد، برج حاجی ملازینل، برج حاجی‌آباد، برج مبارکه، حمام حاجی‌آباد، مسجد جامع بافق و مدرسه علمیه است.

میدان خان بافق از بناهای مربوط به دوران افشاریه بوده و در جنب امامزاده عبدالله این شهرستان واقع شده، این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۴۳۶۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قلعه باقرآباد نیز، یکی از زیباترین دژهای تاریخی استان است که مربوط به دوره‌ قاجاریه می باشد و با شماره 13000 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، این قلعه برای پناه گرفتن مردم در برابر خطرات احتمالی و همچنین انبار کردن غلات در آن زمان استفاده می‌شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *