رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد این جمعیت با آمادگی کامل و از قبل برنامه ریزی شده طرحهای نوروز خود را شروع کرده است.

حسن پور افزود در حوزه امداد و نجات در جاده بافق یزد پایگاه موقت امدادی دایر گردیده و یک خوردو نجات در این پایگاه مستقر می باشد. ضمن اینکه پایگاه سه راهی سه چاهون تقویت گردیده و علاوه بر خدمات امداد و نجات آمادگی کامل برای اسکان در راه ماندگان را دارد.
حسن پور اعلام داشت در حوزه جوانان طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در نشستی با حضور شهردار محترم(رئیس خانه داوطلبی شهرداری و عضو شورای اجرایی هلال احمر بافق) و کارشناسان شهرداری بافق و در جلسات خدمات سفر پایه ریزی شد .
و مقرر گردید جهت اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی ۲ پست در ورودی های شهرستان از تاریخ ۲۸/۱۲/۹۶ لعایت ۱۴/۱/97 فعالیت داشته باشد و این درحالیست که تیم گشت سحاب نیز در اماکن عمومی بصورت سیار برای راهنمایی و خدمات امداد کمکهای اولیه حضور خواهند داشت . ایستگاه های نوروزی بهمراه فضای دوستدار کودک برپا می شود. وی همچنین افزود : در اجرای طرح ایمنی وسلامت مسافرین نوروزی قریب به35 نفر عضو جوان داوطلب آموزش دیده همیاری ومشارکت می نمایند.

وی هدف از برگزاری طرح را کاهش تلفات انسانی در جاده های کشور، کاستن جرائم اجتماعی ناشی از رفتارهای پرخطر جوانان ،ایجاد روحیه نشاط و پویایی در سطح جامعه ، کاستن تلفات انسانی در حوادث طبیعی کشور با آموزش های همگانی و فرهنگ سازی با توزیع بروشورهای اموزشی بهمراه نقشه راهنمای گردشگری دانست و گفت : هجدهمین مرحله این طرح با هدف پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم در ایام نوروز با
همکاری و تلاش داوطلبان جوان است..
رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد : در راستای اجرای طرح ملی خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر در نوروز ۹۷ نیز با اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت و طرح نیابت همچون سالهای گذشته با بهره گیری از تمام ظرفیت های جمعیت و مشارکت خیرین و داوطلبان در راستای کمک به افراد نیازمند برگزار می گردد.

حسن پور با بیان اینکه جمع آوری کمک های مردمی برای برنامه فرشتگان رحمت از نخستین روز اسفندماه در شعب و خانه های داوطلبی هلال آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این برنامه بسته های حمایتی میان نیازمندان از پیش شناسایی شده، توزیع می شود.

حسن پور ضمن اشاره به وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر در خدمت رسانی، پاسخگویی و فعالیت های امدادی در هنگام حوادث پیش بینی نشده و طبیعی گفت: جمعیت هلال احمر علاوه بر این در حوزه جذب مشارکت های مردمی برای کمک به نیازمندان و محرومان نیز پیش گام است و در روزهای پایانی سال طرح فرشتگان رحمت را برای کمک به نیازمندان اجرا می نماید….

حسن پور اضافه کرد در نوروز امسال بیش از هشتاد نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان که آموزشهای لازم را فرا گرفته اند به هموطنان خدمات امدادی بشر دوستانه و عام المنفعه را ارائه خواهند نمود.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *