به گزارش عصر بافق به نقل از خبرگزاری اطلاعات: مرمت مجموعه تاريخي و گردشگري حسينيه “حوض بازو” شهر بافق با مشارکت ميراث فرهنگي استان يزد و صرف اعتباري معادل 2 ميليارد ريال در حال اتمام و براي بازديد مسافران نوروزي آماده شده است.
شهردار بافق مجموعه تاريخي حسينيه حوض بازو را شامل محور گردشگري (معبر ورودي و خروجي)،ساباط، آب انبار و حسينيه ، همچنين مکاني باستاني براي بازديد گردشگران و مسافران نوروزي معرفي کرد.
سيدعلي نوروز زاده با بيان اينکه بافت‌هاي تاريخي،کانون توجه و هسته مهم شهرها هستند، اظهارداشت: هدف از اجراي اين پروژه در بافت تاريخي شهرحفظ هويت عيني و ذهني شهر و سبک زندگي مردمان اين ديار است.
وي افزود: اين بافت هاي تاريخي پايه بسياري از آداب و رسوم و حتي فرهنگ و جلوه اي با شکوه از هويت مردم شهر بافق در ادوار گذشته است.
شهردار بافق همچنين از آغاز اجراي طرح احيا و ساماندهي محور فرهنگي، تاريخي و گردشگري ميدان امام زاده عبدالله(ع) تا ميدان خان بافق خبرداد و گفت: قرارداد عملياتي شدن اين طرح نيز با اداره کل ميراث فرهنگي منعقد شده و شهرداري طرح مرمت اين محور را آماده کرده است و به زودي شاهد آغازعمليات اجرايي اين پروژه خواهيم بود.
وي هزينه اجراي طرح مرمت ميدان امام زاده عبدالله(ع) تا ميدان خان را 2 ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: اين مبلغ با مشارکت ميراث فرهنگي و شهرداري بافق تامين و پرداخت خواهد شد.
محله حوض بازو يکي از محلات تاريخي شهربافق مربوط به دوره قاجاريه است که در مرکز شهر حد فاصل ميدان خان و خيابان شيخ محمد تقي بافقي واقع شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *