شرکت سنگ آهن مرکزی مقاله ای با عنوان «بررسی تاثیر بهبود دانه بندی و افزایش نسبت هماتیت در بار کارخانه آگلومراسیون شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بر شاخص های تولید و خواص محصول » در سمپوزیوم بین المللی فولاد 96 ارائه داد.

به گزارش عصر بافق ؛ کارگروه بهینه سازی کارخانه آگلومراسیون با هدف بهینه سازی فرآیند تولید محصول کارخانه آگلومراسیون با حمایت مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از اردیبهشت سال جاری فعالیت خود را آغاز نمود. اعضای ثابت این کارگروه شامل آقای دکتر محمد شیخ شاب بافقی و آقایان مهندس رحمان مظفری، امیر مهری، سید محمدرضا صدر بافقی، مصطفی سالک بافقی، محمد رنجبر بافقی، اکبر ابراهیمی، محمد حسین سدید، امیر محمدی، محمد علی کاظمی و احسان حسنی می باشند.
از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این کارگروه مطالعه جهت استفاده از سنگ آهن هماتیتی (پرسال) در کارخانه آگلومراسیون و ارائه این مطالعات به سمپوزیوم بین المللی فولاد 96 بود. نظر به کیفیت بالای این کار مطالعاتی این مقاله در بخش آهن سازی و فراروی مواد بصورت ارائه حضوری و جزء 4 مقاله برتر شناخته شد که در ادامه چکیده ای از این مطالعه آمده است.
مبنای طراحی کارخانه آگلومراسیون براساس سنگ آهن مگنتیتی معدن چغارت است. اما در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به میزان قابل توجهی سنگ آهن پلاسری هماتیت- مگنتیت ریزدانه موجود است. باتوجه به رو به اتمام بودن ذخیره مگنتیتی معدن چغارت و اینکه مشخصات شیمیایی و فیزیکی کانسنگ پلاسری به گونه ای است که به جز استفاده در کارخانه آگلومراسیون منبع دیگری در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برای استفاده آن وجود نداشت، در این مطالعه تاثیر استفاده از آن در کارخانه آگلومراسیون در مقایسه با سنگ آهن مگنتیتی معدن چغارت مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که استفاده از این سنگ منجر به کاهش فشار خلاء لوله اصلی مکش، آهک مصرفی، کک مصرفی (در شرایط بازیسیته یکسان) خواهد شد و از طرف دیگر منجر به افزایش استحکام محصول تولیدی، دمای لوله اصلی مکش ماشین پخت، توان مصرفی موتور مکنده و بازیسیته کلوخه تولیدی می شود که می توان گفت این اقدام ضمن افزایش کیفیت محصول تولیدی منجر به کاهش هزینه های تولید گردید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *